Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 15 april 2014

Blågul vårblomning


Den här gräsmattan som är fylld av blåa vårstjärnor och scilla (och en och annan vårlök) åker matte förbi på vägen till jobbet. Visst är det vackert! Så skulle vi ha här hemma med. Här är det mera spridda skurar, med lite blått här och där i gräsmattan, ungefär som i förgrunden på bilden.


Men hos oss verkar vårlöken trivas, för den sprider sig i gräsmattan, och som här bland myskmadran, som också börjar titta upp.

Mjau från Tiger

11 kommentarer:

Meta sa...

Någon sån gräsmatta lär jag aldrig få för mi är så liten, men jag satsar på en blå bassäng bland sparrisen istället.Börjar arta sig nu.Det är helt underbart att se det mot snön där bakom.
Du får peta ner lite mer lökar i gräsmattan så ska du se att de kommer.
Ha en fin tisdag
kram Meta

Lena sa...

Vackert med alla blommor! Här trivs vårlöken också.Har förökat sig som bara den!
Ha en skön solskensdag!
Lena

annika sa...

Blåa blommor finns det även här men inte i sån mängd som du visar. Det är verkligen vackert med så mycket av samma sort.
I dag blir det lite trädgård.

Ha en fin dag

annika

Rigmor sa...

Inte fullt lika blått här, mer som hos er, spridda skurar...och det kan jag nog beskylla Zambo för. Eftersom det "blå havet" ligger precis i hans racerbana så gallras det ganska rejält. Vårlöken tror jag han lyckats utrota helt...ser inte skymten av något gult här.
Ha en skön fortsättning på dagen, vädret börjar arta sig!!
Kram kram

Huset bakom lindarna sa...

Här är det också bara lite blått i gräsmattan (mossan9. men jag är glad för dem. Jag har också sett en trädgård med blått som ett hav!!!
Kramar från Finas mammis

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, så läckert! Ser det ut så hade jag också kunnat tänka mig en och annan gräsmatta!
Agneta kram

Jenny sa...

Hej Elisabeth!
Vad fint!! Här börjar det komma en hel del vitsippor runt om på vår tomt.

Ja,funderar på att behålla golvet trärent och bara slipa av det lite grann..vi får se hur vi gör.

Påskhälsningar till dig och Tiger!

Kram Jenny, Elvira, Gösta o Diesel!

Högagärde sa...

Såååå vackert . Jag blir helt betagen.
Ha en fin påskvecka. Elisabeth

Anki sa...

Såå vackra vårblommor! Myskmadra har jag också... gillar den mycket :)
Önskar Tiger med familj en riktigt Glad Påsk!

Änglarum sa...

Såå härligt med alla små vårblomster :) hoppas allt är bra med dig! passar på att önska en riktig Glad påsk...kram kram Jessica

Hajan sa...

Så fina vårbilder Du har alla redan, precis som det skall vara
i påsketid.

Ha nu en härlig påsk önskar Hajan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19