Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 7 maj 2011

Skir grönska





Visst är den ljuvlig, den skira grönskan i naturen just nu! Matte tycker att det är så vackert med de olika gröna och bruna nyanserna. Själv tittar jag mest i marknivå, utom när jag klättrar upp i äppelträden.





Enda nackdelen med björkarna är att det blir gult frömjöl överallt just nu. Trädgårdsstolarna behöver spolas flera gånger om dagen, om man vill sitta på dem utan att bli gul om baken eller i pälsen...

Värmen har kommit tillbaka och i dag har det varit sol hela dagen. Vi njöt i trädgården både matte och jag. Jag älskar när jag får sällskap ute och hjälper gärna till när matte grejar. Vi hoppas på en lika härlig dag i morgon!

Mjau från Tiger

12 kommentarer:

Sinna sa...

Den här tiden på året tycker jag är den vackraste av alla. Just den underbara skira vackra gröna färgen. LJUVLIGT :-)
Ha en skön söndag
Kram Sinna

Bea sa...

Underbart vackert! Vi har inte hunnit så långt men det är på god väg :)
Tack för dina rara kommentarer!
Må gott! /Bea

Ett ögonblick sa...

Hej!
Tack för din gulliga kommentar hos mig:)

Visst är det ljuvligt med den ljusa, skira grönskan och värmen har kommit tillbaka till oss också, så det är bara att njuta på.

Ha det så gott!
//lisamaja

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja visst är det vackert Tiger! Kolla med din matte om hon inte skulle behöva en sån skylt till dig som jag visar i dag.... Sören & Eskil hälsar till dig!!!

Susanne sa...

Visst är det underbart!!!! tack för ditt svar nu vet jag..Skulle vara skönt om man bara fick lov att stänga och njuta ;) Kram

Mor Tuta sa...

En mycket underbar och fin tid vi har nu. Tänk om man kunde spara lite i en påse tills i vinter när det är kallt. Vi får ta vara på dagen och njuta nu.
Kram Birgit

Anonym sa...

Hej på er.
Igår var vi till er by och träffade fyra kattkompisar till dig, Tiger. Och ett födelsedagsbarn som fyllde två! Och vi satt ute i trädgården och njöt av tårta och humlesurr i körsbärsträden som bildade tak! Så härlig tid det är, för både människor och djur.

Må så gott.
Kram Eva-Mari

Stina sa...

Härliga bilder.
Kan du skicka hit lite regn tro?;-) Kram stina

Mycket annat & lite betong sa...

Så många vackra gröna nyanser! Jag var också ute och fotade lite grönska idag.

Trevlig kväll!
Agneta

annika sa...

Tänk så många olika gröna nyanser det finns!

När jag cyklade hem nu i kväll så kom en regnskur....skönt

Kram
annika

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vi sitter här i fönstret och spejar och efter nattens regn har det flesta träd slagit ut t o m Asparna och Eken som är sena. Nu börjar bladfärgen bli mustigare.

I natt var vi oroliga för fy för åska. Blixten lyse upp inne och det dundrade, det gick omöjligt att sova.

Kramar,
Lilla fröken och Bebisen
(gnm matte Regina)

Fröken Tindra sa...

Ja, du Tiger, det är verklligen härliga tider nu.
Hoppas att du och matte och haft en bra vecka!
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19