Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 18 juni 2011

Sommarängen

Det är så mycket som blommar i mina tassemarker nu. Här är lite flera bilder från sommarängen med lupinerna som är så ståtliga.



Hundkexen blommar i skira vita skyar. På engelska har den det vackra namnet “Queen Anne’s Lace".

Skogshörnan skymtar i bakgrunden, med den blommande rhododendronbusken.
 

Man måste ju göra sig fin emellanåt....

Vatten behövs i värmen. Det här är en av mina vattenskålar i trädgården. Fast matte kallar den för fågelbad, men jag har konstigt nog inte sett några fåglar bada där...

Mjau från Tiger

12 kommentarer:

Rigmor sa...

Tur att du tagit de vackra bilderna tidigare...för idag blir det då inga solskensbilder!! Fy va det regnar!! Vilket vackert namn på hundkexen förresten, det ska jag lägga på minnet.
Jodå, det är grannhuset som är till salu, visning i morgonkväll. Vi var väl lite sugna på att köpa det, för uthusen och garagets skull, det ligger så till att det skulle funka för oss. Men boningshuset är i så dåligt skick, fuktskadat, så för dom pengarna tycker vi inte det är värt det. Lilla stugan är däremot i bra skick, så den kan man ju ha till gäststuga till barnen när de kommer hem...Ladan hade jag tänkt mej som hönshus...Vi får väl se!! Vi har ju jobb så det räcker ändå!!
Ha´en bra söndag, här blir det nog en tur till Björka Trädgård...
Kram

Unknown sa...

Hej!
Så kul att du vill vara med i min utlottning!
Nu kunde jag ju också hitta hit din din mysiga blogg - visst är Bloggvärlden fantatisk?!
Hinner inte riktigt läsa igenom allt här just nu men lag lägger till din blogg på min lista så att jag kommer ihåg att titta in igen.
Ha en skön söndag!
Kram Allis

Systrarna Hjertén sa...

Mmmm, det är vackert nu!!

Mvh
Frida

Lisas torp sa...

Härliga bilder med sol i! Säkert inte dagens bilder då....! Ja, vilket hiskeligt regnande det blev - här behövs det, men jag vet att många har fått mer än nog!
Vilka härliga sommarbilder och Tiger verkar trivas förstås!!!Han ser ut att må gott!
Tackar för titten hos mej!
Lisa

ღ ℬabbi sa...

Lupiner är egentligen väldigt exotiska för att växa i sverige! Men de är fina. Att det inte badar fåglar i vattenskålen KAAAN bero på att det brukar vara en stor röd katt där som dricker upp deras badvatten...eller nåt. Ha en bra vecka :)

Fröken Tindra sa...

Ja, varför vill de inte bada där när du tittar på tro?! ;0) Vilken fin äng du visar! Jättevackert med alla lupiner.
Kram!

Anonym sa...

Så gosigt och härligt du har det Tiger. Och sicken tur att du fick behålla en stubbe iaf. Vilken fin blomsterpromenad du tog ut min matte på, hon oar och aar sig så dant, jag undrar om hon är sjuk på nåt sätt!?
Annars så latar jag mig mest, har ju varit på semesterresa och det tar på krafterna... jag börjar ju bli lite till åren... fast jag är stark fortfarande, tro inte annat...
Vov vov Lilla Vargen

Bonnfrua sa...

Så fint fångat på bild! Hundkexen blir gensat vackrare när man hör det engelska namnet! Som poesi...
//Bonnfrua

Stina sa...

Härligt vackert... och så lilla godingen som är så söt.:-) Kram stina

Black Iris sa...

Så fint du har det runtomkring dig. En vildvuxen hörna är nästan det vackraste i naturen..

Kram Maidi

Anonym sa...

Vilken snäll matte du har som sätter ut vattenskålar och jag förstår att du inte har sett några fåglar:-)

Kram

Susanne sa...

Hej
Vår matte har också såna stora vattenskålar lite överallt i trädgården ;))
kram från de tre herrarna på Susannes gård

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19