Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 18 september 2010

Cherry on Top Award



Matte och jag har fått en fin utmärkelse igen. Den här gången är det Cherry on Top Award - ”for beautiful blogs with that little bit extra”! Visst låter det tjusigt? Det var en glad överraskning från Maria med bloggen Javabönan. Tack så jättemycket för att du tänkte på matte och mig!

Med awarden följer en uppmaning att berätta tre saker som ligger mig varmt om hjärtat, visa mitt favoritfoto och sedan skicka vidare awarden till fem andra bloggar.

Några saker som ligger mig varmt om hjärtat är:
1. Husse och matte
2. Trädgården och mina tassemarker runt omkring
3. Dagliga gosestunder

När det gäller foto så är det här ett favoritfoto som både jag och matte är nöjda med. Ni känner igen det från min profilbild och spalten här intill, men nu har ni chansen att se det i större format.


Bilden ser arrangerad ut, men det är en ögonblicksbild tagen då jag för en sekund satt stilla. Jag är 7 månader på bilden. Jag var ganska busig och var inte stilla mer än när jag sov under hela mitt första levnadsår... Matte brukade till och med fånga mig mitt i mina vilda lekar, lägga mig på rygg i famnen och klia mig på magen så jag somnade tvärt! Bilden har även varit julkort ett år!

Det är inte helt enkelt att välja fem bloggar att ge awarden till. Det finns så många fina bloggar som man skulle vilja ge en utmärkelse. Men eftersom matte vet att det är en glad överraskning när man får ett bevis för att någon annan uppskattar det man gör, så har matte i alla fall valt att ge awarden till följande bloggar, som alla inspirerar matte (och mig) i bloggandet:

I Lilla Kamomillas Villa
Isas Trädgård
Lisas torp
Tusen idéer och en fröken
Vita rosor och förgätmigej

GRATTIS till er allihop! Hoppas nu inte att ni som inte kom med i listan blir alltför besvikna. Det kan vara ni som står på tur en annan gång… Ni som fick en award av matte i våras, eller ni som precis har fått en award av någon annan, hoppade vi över den här gången, eftersom det finns så många fina bloggar som matte uppskattar och gärna besöker lite då och då.

Mjau från Tiger

16 kommentarer:

Cia40 sa...

GRATTIS till awarden!!!:)
Den är ni värda,du och matte:)
Från en som följer er fina blogg,dagligen!:)
KRAMAR Cia:)

Mejrams! sa...

Grattis till awarden, jag hoppas det följde med en liten köttbulle eller skinkbit till dig i awarden! För cherryn on the top, nyper väl matte!/Kram Merja

Rigmor sa...

Grattis!! Å inte blir jag besviken, unnar er den så väl!!
Vad gulligt av dej att tänka på mej när det gäller Rosenvial!! Nu har jag tingat av en bekants mor som hade tänkt ta frön, så jag hoppas på det, annars tar jag jättegärna emot!! Hör av mej isåfall!!Vad jag förstår så gror de väldigt sakta och därför ska man peta ner dem redan nu på hösten, men att det inte ska vara för fuktigt då...så jag får väl ta ett samtal med han där uppe så vi kommer överens om en vecka med inte alltför mycket regn!
Hoppas verkligen att vädret blir bättre så ni kan ta er till Kvismaren, det är ju som bekant inte alls långt ifrån mej!! Just nu regnar det ordentligt så chansen att tranorna lyfter är väl inte så stor, men hoppas det ändrar sej!!
Ha en fortsatt bra lördag!!
Kram

Lisas torp sa...

Åh, så fin du ståtar där på bilden!
GRATTIS till awarden och varmt TACK för att just jag fick den! Jag känner mej både hedrad och lite smickrad!
Ha en riktigt skön helg i regnrugget!
Kram
Lisa

Rigmor sa...

Just nu har vi uppehåll och solen orkar fram lite bland alla moln, men jag uppdaterar här i morgon om vädret. Har faktiskt varit en runda till Kvismaren och Norrbyås nu på eftermiddagen och det var varken fåglar eller folk där, men det kan ju bero på att det vräkt ned hela dagen.
Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Grattis!
Du är så söt på bilden Tiger, det ser ut som du ler.
Usch, att ni har vildsvin i trädgården. Håll dig inne på nätterna.

Trevlig lördagkväll!
Agneta

Isas Trädgård sa...

Grattis till awarden Elisabeth ! Tack för alla dina fina kommentarer hos mig och varmt TACK för utmärkelsen ! Skall vårda den med omsorg !
Ha en riktigt trevlig helg !
Hoppas ni slipper vildsvinen i fortsättningen !

Kram/Isa

Skogslyckan sa...

Stort grattis till awarden! Den är ni värda. Säg till din goa matte att hon har ett mail från mig.
Kram Pia

Rigmor sa...

Dagens rapport...uppehåll och solen tittar fram emellanåt, sisådär en 12+ just nu...och jag hör tranorna idag!! Fast var dom är, är det inte lätt att veta!!
Ha nu en bra söndag!!
Kram

Bonnfrua sa...

Hej Tiger!
Jodu, de där vildsvinen som Matte skrev om i förra inlägget... min HUsse fasar för att de ska komma hit. Du vet, de gillar ju potatis och eftersom Husse är potatisbinde så blir inte det ngn bra kombination.
Nu ska jag kura ihop mig och sova igen! Hälsa Matte!
Mjau fr Tigermannen

Unknown sa...

Åh lilla söta Tiger, ha det nu så mysigt till veckan!

Kram från någon som ska ut och resa lite. =)

Fröken Fräken sa...

Det var minsann en fokuserad blick!! Och tackar så hjärtligt för awarden, det var verkligen roligt att du har tänkt på mig. :-)

Joyforhome sa...

Grattis till awarden :) den är du värd

Kramar Malin

Systrarna Hjertén sa...

GRATTIS!!!!

Mvh
Frida

Jenny sa...

Hej Sötisar!
Grattis till awarden! Vilken härlig bild,hihi:)

Ha en trevlig kommande vecka!

Kraam Jenny o katten Gösta!

Unknown sa...

Grattis till awarden!
Vilken fin bild på dig!
Ha en skön dag!
Kram Märta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19