Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 19 april 2014

Påsk i trädgården


Påskhelgen och trädgården är synkroniserade i år. Ett par påskliljor blommar just nu. Helt perfekt!


Förr hade vi gott om påskliljor, men sorkarna gillar dem... Så nu vaktar jag de här åt matte. 


Forsythian vid infarten blommar i påskgult. 


En del sätter påskfjädrar i buskarna, men här har busken dekorerat sig själv lagom till påsk.


På förstukvisten finns ett par krukor med små minipåskliljor. Dessutom blommar vårlöken fortfarande och lyser upp gräsmattan i gult lite här och var.

Med den här påskblomningen i tassemarkerna önskar matte, husse och jag en riktigt Glad Påsk till er alla!

Mjau från Tiger

10 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Äntligen har mina forsythia slagit ut, här går det ganska segt med blomningen, men det ska ju bli varmt nu efter regnet så jag hoppas på mer blomster i trädgården. Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

Christina sa...

Härligt med allt det gula! Glad påsk!/lila-Christina

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Glad Påsk till er med ! Bra att du hjälper matte att vakta :)

Rigmor sa...

Ja, det är då för väl att Tiger passar de sista påskliljorna...*skrattar*!! Här hoppade sorken över dessa i år, men tog istället de få narcisser jag hade...det vart väl för ensidig diet med bara helgult...
Önskar er en riktigt skön påsk också!!
Kram kram

Lena sa...

Glad Påsk till Er också!!!
Tänk att vi fick en sådan underbart solig påsk iår!
Har jobbat halva min dag och ska nu åka till Pershyttan på påsklunch!
Ha en fortsatt skön helg!
Lena

Steekjes en Stygn sa...

Men så fint ni har det. Älskar det gula till påsk men Inget gult här inte. Har blommat över helt.
Glad Påsk.
Anje

Huset bakom lindarna sa...

Ja här blommar forsythian också, så det blev heller inga fjädrar i den i år. Jag tycker alltid att det är så tråkigt att plocka bort dem, så jag var glad för att slippa!!
Glad Påsk till dej och din familj!
Finas/Mammis

skapa och inreda sa...

Önskar er alla i Tigers Tassemarker en härlig och trevlig fortsatt Påskhelg.
Kram
Annika

Snäckskalsdalen. sa...

Påsk i din trädgård, både med blommor och Tiger, det ser så härligt ut!
Fortsatt Glad Påsk!
Agneta kram

Rost och rädisor sa...

Fortsatt glad påsk önskar jag dig också!

/Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19