Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

måndag 12 september 2011

Dubbla utmärkelser

Matte och jag har fått en fin utmärkelse nästan samtidigt från två olika håll. Vi har fått den här fina Awarden av både Agneta med bloggen Mycket annat & lite betong och av Antonija med bloggen Hoffmans Design.


Tusen tack för den fina utmärkelsen och att ni båda tänkte på matte och mig! Det var en glad överraskning och mycket hedrande! 

Med Awarden följer att man ska svara på fem frågor, länka till den bloggare som man har fått awarden av, samt ge den vidare till fem andra bloggar som har mindre än 100 följare (och som man tycker borde upptäckas av fler).

Så vi börjar väl med frågorna...

1. Varför började du blogga?
Matte gick en fortbildningskurs om sociala medier. En av uppgifterna i utbildningen var att skapa en blogg. Det var så det gick till när jag började blogga med hjälp av matte. Sedan upptäckte både matte och jag hur kul det är...

2. Vilka bloggar följer du?
Matte följer främst bloggar som handlar om trädgård, inredning, handarbete, djur och natur.

3. Vilka favoritfäger har du?
Mattes favoritfärger är vinrött, lila, grått, svart, naturvitt. Mina färger är förstås rött (eller egentligen rödorange) och vitt!

4. Vilka favoritfilmer har du?
Matte gillar bl.a. romantiska komedier. Jag gillar naturfilmer med stora kattdjur.

5. Vilket land drömmer du om att besöka?
Mattes favoritland är nog Grekland, för där har hon och husse varit många gånger, men nu var det flera år sedan sist. Jag trivs bra här i mina tassemarker och reser aldrig någonstans i onödan.

Och så till det svåra... att välja fem bloggar. Men vi ger Awarden till följande bloggar:

Bakom Berget

Elna-Sudden

Helenas livet på landet blogg

Mitt i Livet

Susannes Gård

GRATTIS till er allihop! Ni har alla bloggar som matte uppskattar! En del av er är nyare bekantskaper, en del har vi lärt känna mera, men ni är alla trevliga bloggvänner! Era bloggar ger matte både inspiration och idéer! Några av er fick nyss en utmaning av matte och mig, men vi vill även visa vår uppskattning med en Award och en blomma!

Ni som har fått en award av matte tidigare, eller ni som precis har fått en award av någon annan, hoppade vi över den här gången, eftersom det finns så många fina bloggar som matte uppskattar. Men det kan vara ni som står på tur en annan gång…

Mjau från Tiger

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till två awarder, dem är ni väl värda Tiger och Elisabeth!

Kul att få läsa lite mer om er oxå, förstår att du trivs bäst hemmavid Tiger;)

Ha en trevlig vecka!

Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

Rigmor sa...

Visst är det kul med uppskattning genom att få en award!! Tänk så många intressant bloggar det finns, med lika intressanta människor bakom, som man aldrig skulle få kontakt med annars.
Tack för tipset om hur jag ska kunna fixa till min blogg. Nu tror jag att datorn också behöver en "fixning", den behöver rensas, och det överlåter jag till sonen med varmt hjärta...Till saken hör också att vi fick installera ett nytt modem från Telia, sen är ingenting sej likt...så det blir också ett fall för sonen!! Kan undra varför han så sällan kommer hem och hälsar på...*skrattar*??!!
Ha´det så gott!!
Kram

livet på landet sa...

Grattis till den fina awarden och Tack! för att den skickades vidare till mig, det är alltid trevligt med uppskattning.
Ha en bra kväll!
Kram

Susanne sa...

Hejsan!
Grattis till era awards och tusen tack för att ni skickade den vidare till mig...;))) Ha en härlig kväll i höstrusket....här ligger herrarna inne ;))
kram susanne

annika sa...

Grattis till alla din awards. Tack för den du gav mig. Jag uppskattar den men tycker att det är svårt att skriva om en betydelsefull person i mitt liv. Kanske tar jag dessa fem frågor som du har med i dag...de verkar lättare att svara på.

Kram
annika

Mor Tuta sa...

Hejsan!
Tack för den fina awarden. Ska fixa den s.s.
Intressanta frågor att besvara och kunna läsa svaret på hos andra.
Har haft en fantastiskt varm och fin höstdag idag med besök från Laxå.
Kram Birgit

bakom berget sa...

Grattis till din Award och tusen tusen tack rara goa du som tänkte på mig. Så fort jag får tid ska jag ta itu med frågor och svar.
Ha en fin vecka! Kram Åsa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19