Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 4 april 2014

Balkongen är invigd


Den omgjorda balkongen är färdigbyggd. Golvet är lagt på plåten som skyddar uterumstaket. Balkongräcket är byggt enligt nuvarande normer för att vara säkert och ser därför lite annorlunda ut mot det gamla räcket. Där var det ett litet mellanrum under överkanten där jag brukade hoppa upp för att ta mig ner på altantaket. Det var värre att ta sig in igen eftersom det blev för högt...


Det gamla räcket hade även bredare mellanrum mellan spjälorna. Det var därför jag lärde mig att gå ut på altantaket när jag var kattunge. Lite snopet var det när jag plötsligt inte kom emellan spjälorna längre när jag växte och blev stor... På det nya räcket är det i stället ett mellanrum nedtill, och det dröjde inte lång stund förrän jag hade bevisat att balkongräcket inte var kattsäkert. Jag ålade mig inunder räcket både ut på taket och tillbaka in på balkongen efter en stund. Det tyckte matte var bra, för då behöver inte stegen komma fram när jag rymmer ut på uterumstaket. Och inte behövdes det någon kattlucka heller...


Matte invigde balkongen med att hänga ut badlakan på tork för första gången i vår. De doftade härligt när de var torra.

Golvbrädorna på det nya balkonggolvet ligger på andra ledden jämfört med förut. Det beror på att det är plåt under och träreglar under golvbrädorna på den ledden. Så den nya ballkongen ser lite annorlunda ut, men vi vänjer oss nog snart. Balkongräcket ska målas lite senare i vår eller sommar.

Mjau från Tiger

14 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Så härligt med en nyrenoverad balkong! Det skulle vi också behöva.
Det får nog vänta för vi håller på med sovrummet! Så fiffigt att du inte kan komma igenom där så matte måste ut och hämta stegen.
Men visst är det bra att du växt, man kan ju inte vara liten jämt!
Hälsa matte att det gör inget att jag får vänta på vinsten, man väntar aldrig för länge när man väntar på något gott! Det vet väl du där du sitter och vaktar vid ett mushål!
Kramar från Finas mammis

Steekjes en Stygn sa...

En så fin ny balkong ni fick. Bra att du kan komma in och ut själv. Hade också tänkt att hänga tvätten ute ,just för att det luktar så gott. Men det regnar och jag kan inte hänga under tak. Tyvärr.
Ha en fin helg.
Anje

Vform sa...

Åh, så fint!
Hoppas ni alla får njuta av sköna stunder på nya balkongen!
Härligt!
KRAM ... ha en fin helg!
Grattis också till vinnaren!

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Åh,vad härligt! Jag önskar er många mysiga stunder där :)

Meta sa...

Vad fint det blev, allt nytt känns ju bara så skönt.Och härligt när det är färdigt.
Ha en fin helg med kaffe på balkongen kanske
Kram Meta

Skaparglädje sa...

Trevlig Helg och njut av din fina balkong!

Lena sa...

Vad fin nya balkongen blev och vilken tur att Tiger kan ta sig både in och ut!
Ha en riktigt skön helg!
Kram Lena

Vitt hus med svarta knutar sa...

Härligt att få nyrenoverat! Fint blev det också! Här finns det en hel del att fixa med, när man har hus finns det alltid något som behöver renoveras eller ändras på.
Ha en skön helg!
Kram,
Regina

Snäckskalsdalen. sa...

Läst ikapp mig! Gratulerar till Huset med lindarna, till den fina vinsten, jättekul när man vet vem det är som vunnit.
Så fin balkongen blev! Påminner mig om där vi bodde förut, där gick en hängränna vid balkongkanten och där lade sig alltid en katt vi hade förut och han var omöjlig att upptäcka där!
Agneta kram

Jenny sa...

Hej Tiger!
Vad fint det blev! Och härligt att kunna hänga ut tvätten:)

Kraam Jenny

Helens trädgård sa...

Fin, ny balkong. Där kan man sitta/ligga och njuta av solen.
Trevlig helg!

Evas Kvarnaro sa...

Ja nu fattar jag att det var du Tiger som klättrar upp på taket, tänkte först oj oj vilken vig matte du har som klättrar så där, *fniss*
Visst blev det superfint !
Må gott på eran balkong.
:)) Eva

Rigmor sa...

Snyggt!! Å det måste vara praktiskt med en balkong, dels får man lite mer utsikt än när man sitter "nere" i marknivå, och sen ett perfekt ställe att torka tvätten på...Väldans tur att det inte var jag skulle prova om jag kom under det nya räcket...
Kram kram

Carina sa...

Härlig känsla när saker och ting blir klara.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19