Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 29 april 2014

Konsten att njuta

Jag har njutit tillsammans med matte och husse i trädgården i flera dagar. Men nu är det slut på den härliga sommarvärmen för ett tag, fast den lär komma tillbaka längre fram. 


Visserligen gillar jag värmen, men jag föredrar ändå skuggan, även om det bara är skuggan av mattes ben. Och vad gör man inte för att bli kliad på magen...? För vem kan motstå en Tiger...?


När matte satt på huk vid stenmuren och rensade i blomsterlandet passade jag på att lägga mig i skuggan av matte. Lämplig arbetsfördelning om ni frågar mig. Men matte tycker att trädgårdsarbetet är kul när det är varmt och skönt, och hon gillar att ha sällskap i trädgården, så hon var också nöjd. Däremot gillar varken matte eller jag att det blev kallare nu när matte är ledig hela veckan.

Mjau från Tiger

13 kommentarer:

Lena sa...

Så söt du är Tiger! Ligger på rygg precis som Lusse brukar göra.
Underbart väder har vi haft, men fy vad kallt det blåser ikväll!
Hoppas matte får en fin ledig vecka, trots kylan.
Kram Lena

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Ja, det har verkligen varit skönt väder nu ett tag men det skulle behövas lite regn. Det är så torrt överallt. Båtis är som du, han ligger på rygg i skuggan. Han tycker antagligen att det blir skönare nu när det blir svalare.
Ha det så skönt !

Rost och rädisor sa...

Visst är det gott med värmen, men spara lite av vinterpälsen för det kommer nog fler kyliga dagar framöver. Faktum är att jag tycker det är helt okej för annars får vi väl höst i juli. Jag vill att våren ska vara läääänge!
Ture och Basil hälsar genom
/Anette

Steekjes en Stygn sa...

Så skönt du ligger där i mattes skugga. Bamse ligger också gärna som du men inte i skuggan. Han solar magen gärna.
Vi har redan haft en kylig vecka med regn. Bra för trädgården fast tråkig för oss människor.
Ha det skönt inne.
Anje

Huset bakom lindarna sa...

Du ser ut att ha haft det riktigt skönt de här dagarna, det gäller att ta vara på det! Jag har inte fått vara ifred för min lilla vovve som har kommit och krupit under mina armar när jag legat och rensat i jordgubbslandet!
Ha det bra även om det blir inomhusväder några dagar nu!
Kramar från Finas mammis

Meta sa...

Visst är det skönt med skugga när man arbetar. Vinden har varit sval här som tur är, det är hett på min koloni annars. Kanske bra med lite andhämtning av kylan både för växter och människor. Det går för fort annars.
Önskar er en skön Valborg
Kram Meta

Evas Kvarnaro sa...

Hej Tiger, jag njuter också av våren och värmen, jag har varit ute flera nätter, vem vill vara inne när nätterna är så sköna.
Nu när det blir kallare får jag väl vara inne. Jag struntar i husse o matte fastän de ropar och ropar på att jag ska komma, sen hör jag att de kallar mig för en dumbom. Jag rror jag har fått lite allergi eller blivit förkyld jag nyser ofta men det går väl över. Matte säger att jag får skylla mig själv när jag ligger med svansen bar . . . . hi hi hi
Husfolket har varit bortresta i två veckor och deras son har skött om det här, men jag har bara visat mig en gång för honom.
Han bestämmer minsann inte över mig, för det är jag som bor här och gör vad jag vill, bara han lämnar vatten och mat är allt okej.
Hus-folket bara gräver ute nu, om jag får lust gräver jag en liten håla men det är andra 'ända'göråmål, kattfniss'

Tass från Sixten.

::fina:: sa...

Åh du är ju underbar, Tiger! Så sött du ligger där på rygg med dina rosa trampdynor i luften. jag smälter... hade såklart kliat dig på magen om jag kunnat, det vet du :-) Visst har det varit härliga dagar, nu får vi leva på dem ett tag tills de kommer igen. Trevlig Valborg! Kram!

Rigmor sa...

Ingen kan väl njuta som en katt...och det borde vi nog lära oss lite till mans!!
Valborgsmässoafton är snart över, och vi är hemmavid. Vädret gjorde att vi avstod från Tångsätter, och i morgon rattar vi husbilen mot Dalarna.
Nu har vi bara en kattdam kvar, sorgligt men ett beslut som vi länge dragit på. När ett djur börjar bli gammalt och inte mår bra, ja då får man inte vara självisk. Fast det var inte lätt...Men de var fantastiska på Hund&Katt i Kumla, det ska de ha en eloge för.
Önskar dej en riktigt skön första maj!!
Kram kram

Äppelblom sa...

Hoppas du haft en trevlig valborg med din matte!
Tass på dig!

Fröken Tindra sa...

Vad härligt ni har det ihop i trädgården! Synd för matte att det blir kallare. Förstår att hon är lite besviken. Men hon har ju iallafall dig att klia på den där
go´a magen...
Ha en fin första maj!
Kram!

Avslutat konto sa...

Ja, det där såg ju onekligen avslappnat ut! hih..

Puss på lilla magen!

*kram*

Charlotta sa...

Hej söta Tiger! Att hjälpa matte i trädgården är ett viktigt arbete som inte får förringas. Hälsa henne att om hon vill kan du hjälpa henne att plantera en dubbel vitsippa. Hon behöver bara kontakta mig på mailen så ska vi nog kunna dela med oss av den vita rikedomen här på berget till henne också.

Många klappar och mys från /Charlotta



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19