Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

måndag 12 juli 2010

Konsten att slöa i värmen

Nu är det så VARMT så det blir inte mycket gjort. Jag sover mest på dagarna och jagar på nätterna i stället.

Så här var min dag i går när det var 30-32 grader varmt i skuggan. Jag började dagen i min vattensäng i poolhuset...



Trots att det var öppet i båda ändarna blev det växthusvarmt i poolhuset när solen värmde på. Matte kollade inte termometern i poolhuset, men i växthuset blev det 42 grader i går, så det var väl något liknande!

När det blev varmt i solen sökte jag skydd i skuggan under den flyttbara bryggan (som husse har byggt för att lättare komma åt att städa)...


Efter att ha legat där i värmen stapplade jag ut och slängde mig alldeles utanför poolhuset...



När jag piggnat till lite gick jag sedan runt husknuten och drack lite vatten i fågelbadet, innan jag bredde ut mig på stenplattorna...



Mjau från Tiger

4 kommentarer:

skapa och inreda sa...

Mjau, mjau.... flås och stöööön... vi står inte ut!!!!
Raggisarna:)

Systrarna Hjertén sa...

Gôtt liv! ;D

Själv har jag varit på stranden med 4 barn, då gäller det att hålla korkgluggarna öppna!

Mvh
Frida

Black Iris sa...

Ojojoj!! Jag tycker också det är hiskeligt varmt just nu men jag skulle behöva lite hjälp med en mus som stör mig dagarna i ända. Matte och Husse har ställt min löpline-pinne lite för långt bort för att jag ska kunna nå den men den kilar runt husknuten stup i kvarten och stör mig oerhört.

Kram Knutte

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är väldans varmt, här provar vi olika ställen i huset men det är lika varmt överallt. Fåtöljen med fleecepläden vid kaminen tittar vi inte åt längre, även om de tvåbenta inte eldar nåt. Men det är tusan att man måste ha päls när det är så här varmt.

Kram,
Lilla fröken och Bebisen
(gm matte Regina)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19