Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 8 maj 2010

Ulliga små lamm

Matte var hemma hos en arbetskamrat härom kvällen. Alla arbetskamrater var hembjudna på kvällsmat, och huvudattraktionen var att titta på lammen som har fötts i vår. Visst är de söta, de små ulliga lammen! Synd att det inte finns några lamm här i närheten. Jag skulle gärna leka med dem.




På hemvägen från lammen såg matte älgar igen - på samma gärde som dagen innan. Man kanske borde börja med älgsafari…

Mjau från Tiger

10 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Åhh, så söta de är!
Älgar springer jag på lite nu och då i skogen, tack o lov så sticker de sin väg, men man har ju hört en del skräckhistorier, hoppas de är påhittade.
Och så smaskar de i sig våra äpplen....grrr...eller fräs....så du fattar vad jag menar, Tiger! ;o)
Då kanske vi ses i veckan....kul! :o)
Nu kommer regnet.....frääääs!!
Ha det så bra!
Kram Kicki

Spirande grönt - sa...

Vilka små ulliga sötnosar.

Skoj att du hittat till mig och tack för dina trevliga kommentarer!

Ha en fin lördagkväll

Rebecca

Snäckskalsdalen. sa...

Lamm är ju så söta så det finns knappt! Jag får sådana där känslor som vill-ha-och-klappa-hela-tiden!
Jo, du har nog rätt, det är nog katter som mest jagar sork, men Tingeling är inte riktigt som andra hundar. Å andra sidan är våra katter som hundar.....dom vill ha mat i hundskålen t ex.
Agneta kram

Huset vid ån sa...

Men Du var fina o söta....Jag blir alldeles "sjuk" när jag ser lammungar! Ha en sköön söndag! Kram Therese

Fröken Fräken sa...

De där lammen skulle man ju bara vilja ta med sig hem, så söta var de!Fast de trivs nog inte så bra i lägenhet..

Och angående korta och långa vädringspass och dess inverkan på miljön, så har jag den här tiden inte på några element eller annat värmesystem själv, så jag skruvar inte på värmen för fullt och sedan vädrar. Jag är varmblodig av mig tydligen så jag håller värmen bra av mig själv :-)

Marie Ekström sa...

Hej! Vilka jättefina kort du tar! Det var en riktigt trevlig stund att titta på de små raringarna igen!
Ha det gott!! =)

Cia40 sa...

HEJ!!!:)
Vad glad jag blev att du tittade in hos mig, så jag nu hittade och får möjligheten att kunna följa Tigers äventyr!:)
Tyvärr är Elsa den enda katten som kan bo hos oss, annars hade här nog varit flera!:)
Min dotter har en goding som heter Alfi, och på mitt arbete har vi Henry, som är lika färggrann som Tiger:):)
Här käkas det antihistamin, så min allergi hålls i schack, för kisarna vill jag inte vara utan, och det får kelas i lagom dos :)

Tack för din kommentar hos mig, blev så glad, så nu slipper du inte mig!:)
Kram Cia:)

skapa och inreda sa...

Tiger du är ju helt underbara:)Äntligen kan vi (två ragdollbröder) också ha lite nöje av mattes bloggande.
Gillar Din blogg kommer snart tillbaka.
Kram/Annika

Systrarna Hjertén sa...

Vilka sötnosar! Älgarna kan dock stanna i skogen!
Mvh
Frida

Anonym sa...

Tack för din kommentar hos mig. Håller med dig om böckerna... både Steen och givetvis Theorins böcker har jag läst! Tänk att det finns så många bra? Ja, jag är verkligen nöjd med bibliotekets service! Jobbar du i branchen?

Underbar Tigerkatt! Älskar katter... men det gör INTE mina Borderterriers, suck!

Så söta lammbilder du visar, åh, skulle vilja se de små liven. Jag gillar får (också) och skulle inte ha nåt emot ett par tre, fyra betande på ängen!

Mjau och kram
Eva-Mari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19