Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 29 maj 2010

Fruktträd, maskrosor och annat vackert

Innan skyfallet förra veckan var matte på promenad i Örebro och fotade en del både där och på hemvägen från stan.

Här är ett jättestort blommande träd mitt i stan, med en enorm mängd blommor.





En del av miljön runt slottet och Svartån.




Underbart maskrosfält! Matte älskar maskrosor i mängd, så länge de inte finns i mängd i trädgården… De lyser verkligen som små solar, vilket kan behövas när den ”riktiga varan” uteblir. Bilderna är tagna på nästan samma ställe som första bilden från skyfallet (se tidigare inlägg), så nu har nog maskrosorna drunknat…



På tal om maskrosor så har vi rensat ogräs matte och jag, dvs matte rensar med ena handen och kliar mig med den andra, när jag stryker tätt intill matte där hon hålls i rabatterna. Att det tar längre tid att rensa bryr jag mig inte ett dugg om. Det är bara positivt, då får jag ju sällskap ute längre tid!

Mjau från Tiger

8 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Din stad verkar vara en mycket vacker stad! Har bara varit där en gång under senaste 20 åren och det var en regnig helg i okt-nov, tror jag. Då är man inte på humör att upptäcka städer!
Undrar varför man reagerar så på maskrosor, för det gör man ju....!
Vackert fält!
Trevlig helg,
Agneta kram

Unknown sa...

Så vackra bilder.Roligt att du håller matte sällskap i trädgården!
Ha en skön kväll!
Kram!

Rigmor sa...

Så kul att din matte hittade till Örebro!! Eftersom det är "min" stad så blir man ju lite hemmablind, tänker sällan på att det är så vackert där som det är. Så nu blir jag ju lite stolt ner jag ser bilderna!!
Klart att matte har tid med "kli", det är det mattar är till för!!
Ha en bra helg!!
Kram

Huset vid ån sa...

Åhh, Vilka fina bilder du tagit från Örebro. Känner mig som hemma när jag ser dina bilder runt slottet o bron där man brukar gå....Förstår att Tiger trivs när han blir kliad av matte i rabatten..Fniss! Må så gott! Kramis Therese

Mycket annat & lite betong sa...

Vilket vackert träd!
På långt håll är det ju vackert med alla maskrosor, tyvärr har vi nästan lika många hemma.

Hälsningar Agneta

Noamaja sa...

Hej!

Det känns så...ovant att skriva till en katt;-) Men det är en ovanligt duktig katt som bloggar och allt *fniss*

Så underbart vackert, blommande träd! Örebro ser fint ut!

Tack för fina kommentaren om min järnsäng. Där skulle du vilja ligga och spinna va?!

Kli bakom örat...
Noamaja

Ulrika sa...

Vilken vacker stad du bor i. Otroligt vackra bilder både av hus och blommande träd.

Äntligen sommar!!

Black Iris sa...

Vad du är lycklig Tiger. Du kan ju hur lätt som helst klättra upp i det stora trädet och sitta där och njuta.

Kram Maidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19