Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 11 maj 2010

Sorkspaning

Egentligen är det länge sedan snön försvann, men vi hade några stora snöhögar kvar i diket och i skogskanten ända till första maj, då den sista snöfläcken smälte bort. Det är rekord med snö ända in i maj här! Men så var det också ovanligt mycket snö i år.

Och under det tjocka snötäcket har sorkarna mått väldigt gott i vinter. Inte många påskliljor kvar… Jag har alltså bråda tider nu att hålla sorkarna borta. Jag har väldigt bra koll från skogskullen i ena hörnet av trädgården.


Mjau från Tiger

9 kommentarer:

Cia40 sa...

Bra med ett vakande tigeröga!:)
Stig har noll, koll på sorkar, men har fullt upp med att jaga skatorna som retas med han här hemma :)De hittar hans nergrävda "skatter",(ben)som han har grävt ner med stor omsorg!:)
Kram Cia:)

Huset vid ån sa...

Han var verkligen på jakt...Så söt! Önskar dig en fortsatt trevlig vecka! Kram Therese

Anonym sa...

Bra med en äkta sorkjägare! Mina hundar gräver efter sork så hela ängen är full med gropar. Hoppas att de förhatliga sorkarna har vett att flytta när de ligger i riskzonen... men man vet aldrig!

Mitt bibliotek är mycket riktigt beläget i Lindesberg! Nästa gång ska jag fråga efter dig... spännande att se om jag gissat rätt!!

Trevlig fortsättning på veckan önskar jag dig!
Tisdagskram Eva-Mari

Unknown sa...

Oj så fin blogg!
Jag kommer snart på besök igen!
Kram!

Möllebacken sa...

Vad kul att du har tassat in på min blogg, då fick ja hittat din. Härliga inlägg och fina bilder. Ja, det dök upp mycket sorkgångar efter att snön försvunnit. Ha en skön dag.
Kram
Pella

Black Iris sa...

Hej på dig Tiger!!!!
Jag hittade din blogg via Märta och blev nyfiken på vem du var.
Min allra första katt hette också Tiger.
Vilka fina små lammkompisar du verkar ha förresten och du jag kan också kalla mig själv för musjägare!!!

Kram Maidi

Marie Ekström sa...

Hej Tiger och matte!
Sitter här och beundrar er fina blogg! Bra att du håller koll på de där sorkarna Tiger, de har en förmåga att bli för många annars..
Fortsätter själv med lite trädgårdsarbete i helgen, om vädret tillåter.. Har hört det vankas regnrusk tyvärr..
Ha´det gott!
Trevlig helg!
Kram Marie

Systrarna Hjertén sa...

Visst har det varit mycket snö...vi har fortfarande en STOR hög kvar i kanten på parkeringen på jobbet. Där är det lite skuggit så det känns som den kommer ligga kvar ett tag till!!

Visst skulle fönstren passa bra till växthus, eller till att glasa in altanen till en vinterträdgård...

Mvh
Frida

Huset vid ån sa...

Kikar in o önskar dig en Trevlig helg! Kram Therese

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19