Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 12 december 2015

En liten lussekatt

Jag heter Felix och är den nya lillkissen här i huset som ska ta hand om Tigers tassemarker.


Jag är 15 veckor gammal, men på bilden (som min förra matte tog för en vecka sedan) var jag 14 veckor. Det var inte meningen att en katt skulle flytta in här redan nu, men min nya matte föll pladask för mig när hon såg den här bilden, och utan någon längre betänketid fick jag flytta hit. Matte skulle bara åka och titta på mig på hemvägen från jobbet i tisdags kväll, men husse tyckte att det var lika bra att kattburen följde med i bilen. Han vet hur det kan gå när matte åker och tittar på kattungar...

Jag är en vit och crèmefärgad långhårig blandras mellan Huskatt och Norsk Skogkatt. Min mormorsmor var Norsk Skogkatt och både mamma och mormor är långhåriga och duktiga musfångare. Jag har inte varit ute än, men jag tränar på att jaga allt möjligt inomhus än så länge...

Jag är från Västmanland, från Vrälinge mellan Frövi och Fellingsbro, och fick åka bil närmare 40 minuter innan jag kom fram till mitt nya hem här i Närkes Kil. Men min nya matte sa att jag var jätteduktig som inte jamade mer än i början och när bilen stannade till några gånger. Men sedan var det så många nya intryck att jag sprang och gömde mig längst in under kökssoffan en stor del av kvällen.

Mjau från Felix

11 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Å så söt.Nu kan du hjälpa husse och matte och lindra sorgen efter Tiger.
Trevlig helg till er alla.

Ulla sa...

Härligt! Hoppas vi får följa Felix framfart i Tigers fotspår 🐈

Meta sa...

Vilken tur att matte hittade dig, du ser lite både nyfiken och skrämd ut på bild. Kanske inte är van med kameran än men vänta du den kommer säkert att visa sig många gånger hoppas jag.Du må tro att det finns mycket att utforska och så spännande det ska bli att se om du trivs och vill vara med oss på bloggen för det är kul.
Ha det gott i dina nya marker
Kram Meta

Djurskyddet Västerbotten sa...

Oj vilken sötnos ♥
Tiger är nog glad att nån fortsätter att ta hand om hans Tassemarker och blogg.
Lycka till och det skall bli spännande att få följa Felix på hans upptäcksfärd i livet.
Kramen ♥
Helena

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Sicken sötnos du är! Det ska bli trevligt och se när du upptäcker Tigers tassemarker:)

Villrose sa...

Så nydelig!
Håper det blir mer å høre fta Tigers tassemarker med nye poter.
Har selv hatt Skogkatt, og det er flotte (nesten løvektige) katter!

Lena sa...

Åh, helt ljuvlig! Kan inte annat än falla för en sådan liten lussekatt. Nu ser vi fram emot att följa lille Felix äventyr i Tassemarkerna!
Ha en skön kväll!
Kram Lena

nattugglan sa...

Oj så söt lilla kissemissen är..Sorligt med Tiger..jag vet hur det känns , vi fick ju ha Fritz hos oss oxå i många år..han liknade ju Tiger.Men är man gammal o sjuk är katthimlen bättre.Ha en bra lucia..

Unknown sa...

Åh, så roligt att lille lyckokatten Felix hittat hem till er. Bedårande söt är han. En riktig lussekatt. <3

annika sa...

Vilken liten buse ni har nu. Kul med en ny liten katt. Han är verkligen söt. Men förstår att saknaden är stor efter kloka fina Tiger.

Ha en bra fortsättning på veckan // annika

skapa och inreda sa...

Felix, vilken tur du har som fick ett så bra hem. Det är ju så viktigt att hitta rätt människor som förstår sig på oss katter, vi har följt Tigers tassemarker ett bra tag nu och vet att du kan känna dig trygg hos dem. Vi ser framemot att läsa om dina hyss ( se till så att människorna får lite att göra ) Vi önskar dig lycka till i livet.
Ragdollkatterna
Schivas
Zorro
SvanteBus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19