Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 19 december 2015

Dagens hyss


På köksbordet står det en gammal bakform som används som adventsljusstake. Det är väldigt kul att plocka upp tallkottarna som finns där som dekoration. Man bara fiskar upp dem med tassen eller också kan man plocka upp dem med munnen. Inga problem alls - och jättekul! Mossan som fanns i staken är redan bortplockad...

Men matte törs inte elda ljusen när jag är i närheten för jag är snabb som en vessla och hoppar lätt och ljudlöst - även upp på bordet fast jag kanske inte får. Men jag har hört sägas att det bästa man har sätter man på bordet, och då kan det väl inte vara fel...?

Mjau från Felix

2 kommentarer:

Meta sa...

Ajajaja det där får man inte göra "se men inte röra" det gör väldigt ont med elden.
Du får nog ta och hitta på lit tillåtna hyss tycker jag så matte och husse får en lugn Jul
Kram Meta

Tant Otteskrufv sa...

Jag hoppas min matte också tar in lite kott så jag får nåt kul att jaga. Det är så långtråkigt att vara ensamkatt när man är van vid sällskap. Min Frasse flyttade till katthimlen dagen efter lussekattfirandet. Men kottar är förstås lite vassa i munnen. Hellre en bit skinka...eller en strömmingsrumpa som inte dög för inläggning. Synd att inte Tiger kan tipsa om sina bästa ställen på tassemarken, men din nya matte verkar toppen så hon hjälper dig säkert. God jul önskar Asta!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19