Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

måndag 6 augusti 2012

Växthusvakt


I sommar har jag haft min favoritplats i växthusförrådet. Förrådet sitter ihop med växthuset och är en lagom avskild plats, men ändå med koll utåt eftersom det är fönster åt tre håll. Så här ser det ut från öppningen till växthuset. Här i förrådet finns det diverse trädgårdsredskap, jordsäckar, krukor, ett bord, en hängmattegunga och lite annat smått och gott. Matte brukar ta en paus ibland och sätta sig i hängmattegungan. Ni ser väl att jag ligger på bordet bakom den?


Förra sommaren låg jag nästan inte alls här. Till slut kom husse på att det fanns ett getingbo uppe i taknocken och att det var därför jag inte ville ligga här. Men i år upptäckte jag att bordet är en mycket lämplig sovplats. Men det såg lite hårt ut tyckte matte och skyndade dit med min trädgårdsdyna...


Man måste ju göra sig fin emellanåt. Annars ligger jag skyddat och bra här både när det regnar...


...och när kvällssolen lyser in genom fönstren.


Här kan man hitta mig nästan vilken tid som helst på dygnet, när jag inte är ute på uppdrag i tassemarkerna. Här har jag koll på vad som händer i växthuset eftersom jag har full uppsikt över det från min sovplats.

Mjau från Tiger

13 kommentarer:

livet på landet sa...

Vilken perfekt vilo och spaningsplats. Varmt och gott och med utsikt =)
Kurr från norr ♥

Anonym sa...

Goosigt♥
Fortsätt njut av livet Tiger!
Ann-Louisekram

Snäckskalsdalen. sa...

Vår husse och matte lägger ut filtar och allt sånt överallt där vi vill vara annars går vi bara omkring och ser väldigt olyckliga ut. Vi har så att säga pli på dom, men det verkar som om dom väldigt gärna gör det här för oss! Och mer därtill! Som t ex räkost, det vill vi ha och extra tunna skivor skinka och då får vi det, bara vi äter duktigt av dom där runda kulorna först!
Ha det så bra Tiger!
Pippi och Nisse

Elna sa...

Wow vad bra med en växthusvakt! Här hade behövts en musvakt för fröken Truls slarvade bort en mus i uterummet.

Kram och klapp
Elna

Lena sa...

Vad mysig han är Tiger! Du har rätt, Lusse påminner om honom! Men Lusse kommer ju också från dina trakter...
Lena

Hjärtruds Stuga sa...

Perfekt plats för en så stilig kisse. Bra att kunna hålla koll samtidigt som man vilar lite.

Ha det gott

Mjau från Kajsa, Sussie och Patsy

Solstrimmor sa...

Om jag vore du, Tiger, skulle jag prova att sova i den vackra hängstolen:)

Kram Eva-Mari

Maria Thorbjörnsson sa...

Livsnjutare..tänk att få bo hos dej..men okay..matte skämmer bort oss också..ha det..Katterna i Sennan

Christina sa...

Verkar vara en bra plats att ta en lur på!/Lila-Christina

Viktkamp sa...

vad härligt det ser ut =) Mys!

Fröken Fräken sa...

Det där verkar vara ett mycket stressigt jobb! Hoppas det ingår ersättning för övertid och obekväm arbetsställning! ;-D

Jag tror jag ska följa ditt tips inför nästa års semester (.....) och ta ut halva veckor i början och slutet så det blir lite mer mjukstart!

Moa sa...

Du verkar ha ett soft liv.. med en matte o husse som ser till att du har det så bra som en katt ska ha.. Hälsa matte o tacka för söta kommentaren hos mig.. kram från Moa och Moses.. svart o fin katt som också njuter av livet som gammal katt..

Susanne sa...

du é ju det sötaste av söta...helt ljuvlig....Ja matte oxå..kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19