Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 8 augusti 2012

Revirgränsen


Jag är på spaningsuppdrag i utkanten på den nya gräsmattan (vid dammen och reningsverket). Här vid gränsen till ängen har jag även min revirgräns. Det är hit jag spanar när jag sitter på den nya utsiktsplatsen vid dammen. Men nu ser jag något spännande där borta till höger...


...så jag måste traska bort till grusvägen och kolla. Den nya gräsmattan har blivit så grön och fin och är betydligt mjukare att tassa på än den sly som fanns här tidigare.

Bild lånad från Ateljé Skoglyckan

Matte och jag hade förresten sån tur att vi vann ett gulligt hjärta i en Give away hos Ateljé Skogslyckan. Tack så mycket, snälla Pia! Vi blev jätteglada! Jag gillar särskilt fåglarna...

Mjau från Tiger

8 kommentarer:

Elna sa...

Vilka fina tassemarker och grattis till vinsten.

Kram och klapp
Elna

Systrarna Hjertén sa...

Haha! Det kan jag tro att du gillar fåglarna, men varning jag tror de är svåra att smälta...

Mvh
Frida

Anonym sa...

Äventyr varje dag för en katt!
Härligt med sommartid och massor med insekter och smådjur att spana på.
Vilket vackert hjärta du vann!
Ann-Louisekram

Avslutat konto sa...

Hej Tiger, tack för hälsningen!
Ja, vi hade båda tur och vann fina saker.. KUL!
Tass tass från Solglänta!

Anna Vattenkanna sa...

Trevlig matte du har som fixar en mjuk skön heltäckningsmatta till dig att tassa på :-)

Kram

Solstrimmor sa...

Ja, det gäller att kolla sina revir noga! Hälsa matte och säg att malvafrön blir inlämnade till bibblan i höst. Grattis till söta hjärtat också!

Kram Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Dom är så söta när dom spanar, våra katter sitter också och spanar och plötsligt traskar dom iväg och sen spanar dom igen! Ljuvliga djur!
Agneta kram

Fröken Tindra sa...

Det gäller att hålla koll och ha ordning i Tassemarkerna. Det verkar du bra på Tiger. Skön med mjukare gräs för dina små tassar också.
Grattis till den fina vinsten!
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19