Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

söndag 26 augusti 2012

En slö dag i poolhuset

Till skillnad från matte och husse har jag alltid lediga dagar, även om det kan vara full sysselsättning att hålla koll på tassemarkerna. Men jag kan konsten att njuta av lediga dagar. När det inte är stekheta sommardagar (har bara varit 3 dagar med högsommartemperatur här enligt SMHI) eller när det regnar, så passar det utmärkt att vistas en dag i poolhuset, för här inne blir det varmt och skönt. 


Här ligger jag och sover på bryggan. Husse använder bryggan och rullar ut den över poolen för komma åt överallt när det är dags för rengöring. De långa brädorna som ligger ovanpå används då som spång för att komma ut på bryggan från poolens kortsidor, eftersom det bara är jag som får rum att gå längs långsidorna i poolhuset.


Dags för dagens tvättprocedur i avslappnad stil...


...innan jag slumrar vidare. Jag slappar lite lagom med bakbenen och svansen hängandes över bryggkanten. Man ska väl softa lite när man ligger vid poolen? Matte tycker att det ser ut som att jag skulle behöva motionera lite mera, men jag har faktiskt väääääldigt lång päls under magen.


När solen lyser in blir det i varmaste laget, så då flyttar jag ner under bryggan till poolöverdraget och sover vidare en stund...


...men flyttar sedan över till andra sidan där det är lite mera skugga av äppelträden utanför. Här ligger jag halvt på rygg och dinglar med bakbenen över poolkanten. Vilken tur att överdraget är på. Matte tycker att det ser hårt ut att ligga med huvudet mot skenan till poolöverdraget, men jag tycker att det är perfekt här. Vi katter kan ju konsten att njuta oavsett var vi ligger...

Mjau från Tiger

9 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Sötaste Tiger du gör alldeles rätt i att softa vid poolen. Den här sommaren har ju inte varit den bästa så kan man njuta lite av det sista så är det väl en bra ide.

Ha en skön söndag.

Mjau från Kajsa, Sussie och Patsy


Nillis sa...

Hihi, så himla söt. Å det ser verkligen så himla skönt ut, vart de än lägger sig de små liven. :-) kram

annika sa...

Verkar vara skönt att vara katt!
Den gården verkar också ha fina grönsaker. Förstår att du åker dit eftersom det är närmare hemifrån för dig. Får ta mig en titt då jag är åt det hållet.

Kram
annika

Rigmor sa...

Beachpojken...nu ser jag hur man verkligen softar eller chillar som de yngre säger!! Underbara bilder...
Bilderna på tranorna tog jag mycket riktigt på vägen mot Öby kulle, de hade stannat till rätt nära vägen. Fast jag hade inte behövt göra mej det omaket att ta mej dit, för i morse gick det ett tiotal här utanför huset och skränade...men då var jag tvungen att åka till jobbet och hade inte tid att hämta kameran, tyvärr.
Ha en skön avslutning på helgen!!
Kram kram

Mor Tuta sa...

Vilken skön dag du haft Tiger, även jag har haft slappardagar, men jag har en skön altan att ligga på. Mitt husfolk har varit borta så mycket sista tiden, men jag klarar mig själv när det bara är över dagen.De säger att de varit runt dina hemtrakter,tror jag. Senast i dag.
Ha det så skönt mjau Taggen o Birgit

Anonym sa...

Så skönt du verkar ha, du kan konsten att njuta.
Kram Birgitta

Snäckskalsdalen. sa...

Sicken njutar Tiger! Vilket ställe - ett poolhus, lyxigt! Klart Tiger skall ha det....Här ligger katterna under glaset i drivbänken (halvöppen), det är tydligen också gosigt!
Agneta kram

Anonym sa...

Gosiga Tiger är värd det bästa :)
Katter dom vet att njuta av livet dom ;)
Ha en underbar dag
Ann-Louisekram

Anki sa...

Du har det allt väldigt bra du Tiger :) en alldeles egen privat plats vid poolen... det är inte alla förunnat :)
Ha det gott!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19