Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 29 januari 2014

Vinterspår

Ni som följer bloggen vet att matte lite då och då tipsar om kulturutflykter i närheten. Här kommer årets första tips! För nu i helgen 1-2 februari är det Vinterspår, precis som det brukar vara första helgen i februari varje år. Det är Lindesbergs kommuns största årliga kulturevenemang. I år är det sjunde året och intresset ökar för varje år. 


Ladda ner broschyren med karta och alla medverkande, eller hämta broschyren på något av biblioteken i kommunen. På Lindesbergs stadsbibliotek finns redan en pågående samlingsutställning, Försmak, där man kan se något från var och en av de 117 utställarna och programpunkterna.

Passa på att få en rejäl dos med kultur i helgen och samtidigt njuta av det vackra snövita vinterlandskapet mellan de olika stationerna i Bergslagen. Kanske möter ni matte någonstans i den södra delen...

Mjau från Tiger

12 kommentarer:

Meta sa...

Typiskt en helg då mannen jobbar så då får jag vara hemma och göra nåt annat vad vet jag inte än Kanske pyssla, ska ju komma mycket snö här då är det best att hålla sig inne,
Ha en fin torsdag
kram Meta

Steekjes en Stygn sa...

Tyvärr Tiger kan jag inte vara där. Lite för långt. Får Vara lite kulturell här. Ska till Amsterdam och Van Gogh museum istället. Snö har vi inte det är bara kallt.
Ha en fin torsdag.
Anje

Lena sa...

Hoppas att snön och blåsten avtar, så det går att ta sig fram på vägarna i helgen!
Kram Lena

Rigmor sa...

Jag får nog byta schema...det verkar som om jag jobbar alldeles fel helger!! Men jag hoppas att det blir bättre väder, och att det är många som tar sig en runda iallafall!!
Ha en bra helg och kör försiktigt om du ska ut på vägarna!!
Kram kram

Vform sa...

Tack för den guidningen!
Har nu 'besökt' nästan alla!
Fina tillställningar och vad bra att
något visas vintertid också!
Allt brukar ju ske sommartid!
Ha en skön helg!

Evas Kvarnaro sa...

Så kul att något händer även i februari månad.

Jag har en utmaning till dig,
Tigers tassemarker.
Hoppas du vill vara med.

Kram/ Eva

Äppelblom sa...

En kvällshälsning till dig och matte!

Fröken Tindra sa...

Hoppas att matte haft en god tur! Och att du kunnat gotta dig i lugn och ro.
Kram!

annika sa...

Härligt att sånt ordnas även vintertid. Här blev det mordgåtan och så lugna aktiviteter inomhus. En förkylning har startat i min kropp så då måste man vara lite stillsam. Har fållat handdukar i dag så något blev det gjort i alla fall.

annika

Solglittret sa...

Bättre att ha det halt och glatt än att gå i lera och sörja....hihih... ja nu smälter snön med rekordfart.....

Tack för ett jättefint tips vännen, vi hann inte med detta men ändå bra att veta :)

Önskar dig en finfin inledning på nya veckan

Kram Lollo

Solglittret sa...

Svar: ja solen visade sig alldeles vid solnedgången...vi satt i bilen...ååå...vad jag önskade mig en bättre kamera då...solnedgången var mycket vackrare än min bild visar men det vackra pågick bara under några minuter, sen försvann den bakom dimmolnen.
kramis Lollo

Melody and M.E sa...

Tänk jag har faktiskt varit i Lindesberg flera gånger, till och med bott på hotell där. Och det var där jag fick min första tårta när matte hade hämtat mig hos min uppfödare! Och idag pratade vi faktiskt om att åka dit snart igen, så möter du en busig Shih Tzu så kan det vara jag!
Puss från Melody

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19