Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

söndag 31 juli 2011

Rosenvial och liljor

Nu blommar rosenvialen som bäst. Den påminner om luktärt men är en perenn växt. Blommorna sitter som i små buketter på varje stängel. Tyvärr doftar den inte något, men den är fin att se på.

Den klättrar här på planket mellan garaget och huset, och blir lätt ett par meter hög.

Rosenvialen har blandade färger. De mörkrosa blommorna dominerar, men det finns även vita och ljusrosa blommor. Bilder på de andra färgerna hittar ni här från förra sommaren.

De många gula liljorna i samma rabatt var om möjligt ännu tjusigare i år än förra året, men nu har de blommat över för i år. Det här är mattes mängdrabatt...

Mjau från Tiger

5 kommentarer:

Rigmor sa...

Å när jag läser ditt inlägg slår det mej, ROSENVIAL....det var ju det jag skulle plantera!! Hur kunde jag glömma...Skulle ju ha kollat hos TantGrön, där fanns ju allt.
Ha´en bra måndag, här är det en ledig dag efter jobbarhelg, så skööönt!!
Kram

Fröken Tindra sa...

Rosenvialen är så söt! Käckt att den är perenn också. Har ingen själv men mamma har haft i många år. Men nu är den plötsligt borta. Så hon är lite ledsen över det.
Vilka liljor du har! Måste vara maffigt när de blommar allihopa!
Ha en skön dag!
Kram!

annika sa...

Rosenvialen är en alldeles kär blomma här. Varje vår tror jag att den inte ska bli lika stor och vacker som året innan. Jag lägger bara på lite gräsklipp ett par gånger under sommaren. Stjärnflockan är så vacker.

Kram
annika

Snäckskalsdalen. sa...

Rosenvial vill jag ha, det inser jag nu när jag sett din, så läcker!
Och liljorna går inte av för hackor heller.
Agneta kram

livet på landet sa...

Vilka färger..Skulle inte ha något emot Risenvialen =)
Ha en bra dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19