Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 21 juli 2011

Kalabalik i växthuset


När vilstolen i poolhuset blev ledig, dvs när husse gick därifrån, passade jag på... Ganska skönt att sova där, speciellt så här i kvällssolen.


Det ser väl avslappnat och skönt ut...!?


Men medan jag sov där i godan ro missade jag kalabaliken i växthuset. När matte skulle vattna och pyssla om växterna där möttes hon av en förskräckt och stressad liten fågel, troligen en pilfinksunge. Den lilla fågeln flög omkring uppe under taket utan att hitta ut. Matte öppnade maximalt i båda ändarna av växthuset och hoppades att fågeln skulle hitta ut av sig själv. Sedan gick hon därifrån för att fågeln inte skulle bli så stressad. Men han flög mest fram och tillbaka och när matte kom tillbaka en stund senare var han fortfarande kvar. Då stannade matte kvar i ena änden av växthuset, och till slut kom fågeln på att den skulle flyga ut genom dörren i den andra änden. Han tog sats och landade helt utmattad i det höga gräset på jordkällaren strax intill.


Matte tyckte att det var tur för fågeln att jag låg och sov och inte var i närheten... Förstår inte vad hon menar med det? Jag som annars kunde ha hjälpt till att jaga ut honom...

Mjau från Tiger

19 kommentarer:

Ett ögonblick sa...

Vilken tur, att du låg där i sköna stolen och sov så gott;) och vilken tur, att lilla fågeln hittade ut och kunde flyga tillbaka till sina kompisar igen. Slutet gott...

//lisamaja

Livet på landet sa...

Det var allt tur för den lilla pippin att du låg och sov så gott på annat håll. Skönt att den tog sig ut i friheten igen.
Kurr från norr!

Christina sa...

Ser verkligen avslappnat ut! Kissen i bästa stolen! Det är nog sant det här "ordspråket" Vill du ha husets bästa plats; flytta på katten! Hälsningar Christina o katterna i Skepparkroken

Rigmor sa...

Förstår att kisse sover över det hela, ser onekligen skönt ut i vilstolen!! Här fick jag en frukostpresent av ena kattdamen i morse, nyfångad och färsk...men matte tog den i den lilla svansen och kastade ut den, jag föredrar yoghurt och smörgås...
Ha´en riktigt skönt helg, och vi kan väl hoppas att vädret åtminstone är med oss lite...??!!
Kram kram

Fröken Tindra sa...

Tror säkert att du gärna hjälpt till Tiger... Men vad hade lilla pippin tyckt om det tro? Skönt att han kom ut oskadd och kunde vila sig lite medan du sov i godan ro där i kvällssolen.
Ha en bra dag!
Kram!

Snäckskalsdalen. sa...

Ingen kan sova och njuta som en katt och strunta i allt annat.
Agnetakram

Unknown sa...

Ibland önskar jag att jag kunde spinna som en katt. Det verkar så mysigt:)
Kram!

annika sa...

Skönt att du sover så att du inte märker vad som sker under tiden.
Ha en fin helg

Kram
annika

Solstrimmor sa...

Tur att Tiger kan stänga av ibland och verkligen tur för lilla fågeln, annars hade det förmodligen blivit riktig kalabalik!

Mina Malvor ÄR buskar må du tro. Men jag har en planterad i en järngryta framför huset och den har blivit mer stockroslik! Såklart du får frön. Kan lämna in en påse på ditt jobb när de är mogna.

Kram Eva-Mari

Mor Tuta sa...

Klart du sover skönt när du lagt beslag på bästa stolen, tur för lilla fågeln.
Du ser verkligen ut att ha det bra.
Kram Birgit

Maria Thorbjörnsson sa...

Fattar precis kompis..vi hjälper ju så gärna till..ha det..Lilleman..matte hälsar

Skogslyckan sa...

Jag förstår din matte precis. Tur allt slutade lyckligt. Ha en fin fortsättning på helgen!
Kram Pia

ღ ℬabbi sa...

Vikken jäääla osis att du missade den pippin du! Ett mellanmål sitter ju aldrig fel...själv föredrar jag den mindre varianten av mellanmål, typ blomfluga. /Lars-Åke

Fröken Fräken sa...

Ojoj! Det var nog en bra tid att passa på att sova tycker jag. Stackars fågel, den måste verkligen ha varit helt panikslagen.

Anonym sa...

Ja dessa katter, de är så hjälpsamma:-)

Kram och klapp

Johanna Stålros sa...

Så himla nära....men det var tur för pippin;) Kram

Jenny sa...

Hej Tiger!
Tror jag det att du gärna hade hjälpt Matte att jaga ut fågelungen;)

Gösta och Elvira hälsar!

Kraam Jenny

Solstrimmor sa...

Tack för att du berättade om problemet med mig som favorit! Ser på andra platser att det är lika. Ska försöka få hjälp med problemet i helgen.

Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Tur (för pippin) att du missade kalabaliken i växthuset!
Men du missar då inte min totala tankspriddhet!!
Skandinavium...ha ha ha...ho ho!!
Tack Tiger för din uppmärkasamhet så jag slipper skämmas!
Kraaaaam Kicki ;o))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19