Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 15 juli 2011

Semesterväder?

Nu har även matte börjat sin semester, så nu får jag rå om både husse och matte hela dagarna. Yippee! Jag älskar när jag får sällskap i trädgården! För det är ju där jag vistas den här årstiden.

Men vad är det för väder vi har nu? Så här lågt över Kilsbergen hängde molnen i dag. Det är nästan så att man tror att molnen ska ramla ner...






Och vart tog sommarvärmen vägen? Det har varit riktigt kallt ett par nätter, bara 5-6 plusgrader mitt i högsommaren! Och i dag var det bara 15 grader mitt på dagen. Burr! Både matte och jag frös...


Så nu har jag flyttat in i poolhuset och sover lite här och där, på bryggan, under bryggan eller som här på poolöverdraget, dvs i min vattensäng. Det blir varmt och gott och skvalpar så rogivande...

Mjau från Tiger

14 kommentarer:

Rigmor sa...

Ja du, inte har vi då lagt beslag på sommarvädret...Man riktigt fryser frampå kvällen, så här blir det till att tända en brasa ibland, vilket kattdamerna gillar förträffligt!!
Det var nog ovädret som gjorde den vackra kvällshimlen, och det var väl värt en tur i morgonrock kan jag tycka såhär i efterhand...
Hoppas ni får en riktigt skön semester, och skulle jag nu mot förmodan hitta lite bättre väder på vägen till jobbet så lovar jag att dela med mej!!
Kram kram

Bea sa...

Önskar dig en skön semester! / Bea

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vi tycker också det är kallt! Vilken tur att matte eldade i kaminen i går kväll, så vi fick lägga oss i favvofåtäljen och gosa i värmen. Vi förstår ingenting...för ett tag sen villade vi runt för att hitta den svalaste platsen att ligga på och då gillar ju vi värme???!

Matte virrar runt för hon tycker inte om dåligt väder. Hon brukar säga att när det är varmt och solen skiner så kan hon ju välja om hon ska vara ute eller inne, t.o.m. att städa inne är roligare när det är fint väder ute, säger hon.

Skönt att din matte också har semester, då kan ni ju sitta inne allihop och gosa=)

Kramar,
Lilla fröken och Bebisen
(gnm matte Regina)

annika sa...

Ja det var attan så kyligt det är just nu. Hoppas att det blir varmare för det är ju semestertider. Vi skulle ha åkt iväg en sväng men stannar hemma och tvättar huset istället.

Kram
annika

Märta sa...

Det måste kanske vara lite svalare oxå,så solen får vila.
Önskar dig ,matte o husse en skön semester!
Kram!
Märta

Cia40 sa...

Skönt att matte nu har semester...:)
Nu får vi bara hoppas att vädret blir bättre, och att solen tittar fram igen med sina värmande strålar....Fast du Tiger....det ser rätt skönt ut på poolöverdraget (vattensängen..hihi)....Undrar just varför min matte ej fått igenom det förslaget att få en pool, har hört hennes tjat....Tror jag skall "skälla" lite på husse, för jag vill oxå ha en vattensäng...hihi

KRAMAR till dig och matte, och önskar en en sköööön semester !!!...Stig o matte Cia:)

Fröken Tindra sa...

Ja, usch ja. Vädret... Idag är det kass igen. Men du har det gott där i poolhuset. Och jag har en del att greja med inomhus. Så det känns ok ändå. Fick ju en härlig dag igår på vägen hem från Köpenhamn.
Önskar dig och de dina en härlig semester!
Kram!

Lisas torp sa...

Riktigt ruggväder har vi haft också, och det verkar bli mera av den varan!
Tur att du hittar mysställen att sova på! Tror jag ska bli katt i nästa liv....!:)
Lisa

Mor Tuta sa...

Hoppas ni får en fin och skön semester trots att vädret inte alltid är det bästa.
Mjau Taggen/ Birgit

Wilda Tilda sa...

Sannerligen - det var en vacker kissemiss! Kul att du gillade min blogg, du hamnar på min lista över favoriter=)

Kram Jenny

Margot sa...

Ser mysigt och skönt ut med vattensäng:)
Ha en skön semester!
Kram Margot

Anonym sa...

Finfina bilder. Jag riktigt känner hur lågt molnen hänger. Tiger gör sig bra mot det blå:-)

Jag har skrivit fel pris på handledsvärmarna. De kostar 100 kr + 12 kr i frakt.

Kram

Snäckskalsdalen. sa...

Det är ju väldigt vackert med dimmor och mättade färger, men vi vill ju ha sol när det är sommar!
Agneta kram

A House With A View sa...

Jaaa, man kan VERKLIGEN fundera över vilket sommarväder vi har!!?? Jag ska på "sommarfest" på lördag och det verkar ju bli mer av "höstfest" ;) Långbryggan du såg hos mig finns i Rättvik, vid sjön Siljans strand, sååå fint!!!

Ha (trots vädret) en myyysig semester!!!

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19