Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 3 januari 2013

Vatten i duschen

God fortsättning på det nya året! Och tusen tack för alla snälla hälsningar till matte och mig! Vi blir jätteglada när ni tar er tid att skriva en hälsning. Hoppas att ni fortsätter med det även det här året!


Innan matte hann ställa undan den extra gästsängen har jag passat på att lägga beslag på den som Tiger-säng. Sängöverkastet och täcket i en trave ovanpå madrassen, det blir lagom mjukt och helt perfekt för mig, lite som prinsen på ärten...


Annars är det mesta som vanligt här hemma trots att det är nytt år. Ibland när matte har duschat brukar jag komma in i badrummet och dricka duschvatten.


Sedan "hjälper" jag till att torka golv och väggar i duschen, fast då är jag svårfångad på bild...


När vi är färdiga kan jag öppna badrumsdörren själv genom att trycka med tassen på dörren.

Matte har hjälpt mig att skaffa en egen MUS-pekare här på bloggen. Det blev förstås en Tiger-KATT! Vad tycks...?

Mjau från Tiger

26 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag blev vansinnigt imponerad av att muspekaren har dig på sig, Tiger! Jag såg det liksom på studs och så tänkte jag, hur har matte gjort. Men så kom jag på att du har en så fantastiskt bra matte och då kan man så klart fixa sånt!

Skönt med gästsäng! Det gillar vi här också, men mest bara när det är precis nybäddat och gäster skall komma och speciellt om dom är lite kattallergiska, det är liksom mysigare att ligga där då!

Vilka vackra belysningar på Järntorget i din stad!

Kramar
Nisse och Pippi gm
Agneta

Fröken Tindra sa...

Jag såg allt Tigerkatten på pekaren direkt! En spå´n grej! Verkligen söt!
Vad din matte kan!
Vi har en kille här som gärna hade druckit i duschkabinen efter att vi duschat om han fått. Men han får nöja sig med kranen i badkaret... =0)
Prinsen på ärten... Jag säger då det!
Kram!

Meta sa...

Det är till att leva ett lyxliv här ser jag, aj aja aj, vad skall bli av detta, när du redan styr familjen.
Ha det så gott i år.
Kram Meta

Marianne sa...

Så söt den lilla kattpekaren är!
Dricker ur duschen gör katterna här med!:) Det duger visst inte riktigt med det som finns i skålen;)
Kram

Lena sa...

Söt mus-pekare, eller kanske katt-pekare!
Att vattnet i duschen är så gott fattar jag inte, men jag är ju inte katt!!!
Må så gott!

samson sa...

söt mus vist ja kattpekare matte gjort till sin lyxkatt
Jag Samson dricker alltid vatten under kökskranen
vattnet i skålen kan Kuling ta
ha det så bra
maggan & Samson

Annika Christensen sa...

Tack för hälsningen!
Underbart att vara med katt igen.
Tiger ser ju så himla go ut!
Idag stal Mac en lövbiff när matte vände ryggen till. Ja ja så kan det bli när man varit utan mat.
Kram och klapp på er
Annika

Annika Christensen sa...

Glömde att säga att Tiger musen var ju för himla kul!
Allt gott
Annika

Jenny sa...

Hej Tiger!
Wow, vad coolt med en bild på dig som muspekare!!:)
Duktig du är som hjälper matte att torka upp i badrummet*fniss*.

Vår hittekatt Diesel var nog lite ledsen att vi slängde ut julgranen idag, han har roat sig kungligt med glittret och allt pynt;)

Kraam Jenny

Karin - Mina Rum sa...

Coolaste muspekaren jag sett! Hälsa matte att jag är imponerad.

God fortsättning. Kram, Karin

Anki sa...

Tiger... du är då för go... prinsen på ärten... goding där!
Och Tiger-pekaren, den blev bra den :)
Redan fredag... ha en bra helg!
Kram

trädgårdsdrömmar sa...

Tiger på pekaren .Vilken bra ide.Hoppas matte och du får ett fint år.MVH

Hjärtruds Stuga sa...

Vilken händig matte du har.En alldeles egen Tigerpekare.
Visst är det gott med vattnet i duschen.Ett måste om man är katt.
Det har varit gäster hos oss med. Extra madrassen blev liggande på golvet några extra dagar och gissa om den var skön. Gott om plats för en katt att vila på.

Mjau på dig och ha en god fortsättning på det nya året.

Nospussar från Kajsa, Sussie och Patsy

Mycket annat & lite betong sa...

Muspekaren är jättesöt! Har sett att det finns collie också, en sådan ska jag försöka få till.
Var kisse drack också vatten i duschen och på många andra ställen men inte i skål vid matplatsen.
Ja, nu är det tomt. Ett sådant sällskap en katt är!

God fortsättning!
Kram Agneta

Pelle sa...

Vilken fin pekare! Och dricka duschvatten e gott, fast matte låter mig inte göra det.
God fortsättning på det nya året!

Susanne sa...

skickat ett litet mail på din g-mail...kram susanne

Livet på Vestergård sa...

God fortsättning på det nya året.Vilken fin muspekare!
Kram Kicki

Lisa sa...

Massor av kärlek till dig Tiger och din matte! Här finns ingen katt mer, det blev akut ikväll... Jag ser på Tiger som är så lik min Tasse coh gläds trots tårarna över att det finns fler underbara katter!

Kramar, Lisa

Ewa`s Galleri sa...

God fortsättning
Tjusig muspekare. Nu ärxdu väl stokt
Minkatt brujar sitta på duschmattan utanflr o vänta på mig nör jag dushar och blir det för låbgsamt öppnar hon dörren och gpr
Ha en riktigt skön helg

Oljekritan sa...

Muspekare..det vill jag också ha.Kan du fråga matte hur man gör..en som jag känner har en nyckelpiga som pekare..men du är bra fin som mus...hihi-.
Kram kARINA

Unknown sa...

Hello! Tiger is so sweet!!! Your blog is very clever and I am your newest follower! Happy New Year! Dianna

Raija sa...

Klart det sak vara en en tiger-muspekare :-D. Vilken tur matte har som har en fin hjälpare till hands.

Viola sa...

Ni beter er ungefär lika Malte och du :) ha nu en fin helg och hoppas solen lyser på er, kram

Avslutat konto sa...

Vilka idéer katter har! hihi... Idag har jag i alla fall fått borstat ur pälsen ordentligt på Mattsson. den är så tjock så det går inte att känna var han slutar och pälsen börjar på kroppen... men lite klipp här och var räddade de värsta stora tovorna. (någon som behöver grytlappar i katthår?)
Sen klippte vi den fina vita hakklappen som blir så lång att den går in i munnen vintertid. Lite konstigt blir det men skönt sa Mattsson och lade sig nöjt ner och somnade på soffan!

Kram kram från oss här i Solglänta!

Jaja sa...

Hahahaha... tänk vad du kan. Och världens bästa matte har du också. Massor med kramar och god fortsättning på detta året, vi ses igen. kram Jaja och Nicko ♥

skapa och inreda sa...

Men så roligt att titta in till dig nu när Tiger agerar muspekare :)
Kram
Annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19