Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 12 augusti 2017

Trädgårdskatt


Tittut! Semestern tog slut och matte började jobba för några veckor sedan (men nu har hon en vecka till), och jag har varit sysselsatt i trädgården, så bloggen har vi inte hunnit med. Jag är ofta på bushumör när jag är ute...


...och far omkring i trädgårdslandet, så matte nästan får hjärtat i halsgropen. Här smyger jag på husse som hålls alldeles intill. Jag har landat mellan majsplantorna, eller popcornplantor som någon skrev, vilket låter roligare.


Matte fick några röda majsplantor av en arbetskamrat. De har växt...


...och börjat blomma.


Husse har en massa grejer framme som måste undersökas.


Husse har möblerat om bland pallkragarna till jordgubbarna, och jag har hjälpt till som arbetsledare för att se att allt går rätt till.


Förra året kom pallragarna på plats och det har blivit jättefina jordgubbar på de nya plantorna. Men nu har husse klippt ner dem, höjt pallkragarna med en våning...


...och planterat om jordgubbarna. Då hänger de inte ner och kommer i vägen när husse klipper gräsmattan nästa år, och det blir lättare att plocka jordgubbarna. Där vid husknuten har husse ställt fram den gamla hydroforen.


Vi har en likadan som vattenreservoar i växthuset, men den här ska användas till trädgårdslandet nästa år. Även pallkragen med jordgubbar som planterades för två år sedan intill krusbärsbusken fick en våning till nu.

Mjau från Felix

2 kommentarer:

Meta sa...

Jo minsann det är bra när de inte hänger ner på marken nog jobbigt att hålla dom rena från jord. Lättare att plocka med. En så hydrofår såg jag att någon hade gjort grill av inte tokigt alls.
Det gäller att vara uppfinningsrik.
Ha det gott i veckan
Kram Meta

Evas Kvarnaro sa...

Det finns mycket i 'din' trädgård Felix att titta på och många saker att undersöka, vilket underbart liv du har där.
Kul att majsen har växt sig så hög så man hoppas på att ni får 'poppa' snart.
Pallkragar är en bra uppfinning, hi hi . . .
det växer mycket bättre i dem och man behöver inte böja sig så långt ner.
Rolf har gjort egna pallkragar och jag önskar mig fler till nästa år.
Tack för kommentaren hos mig, intressant inlägg.

Må väl/ Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19