Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 12 augusti 2016

Regniga dagar


Den här veckan har det varit regn nästan varje dag. Det är lite trist när matte är ledig och vi kunde vara ute tillsammans, men vad passar bättre en regnig dag än att ta en tupplur i soffan...?


Vi får mysa tillsammans inne i stället.


Husse har annars fyllt på jord i pallkragarna som kom på plats för ett tag sedan, och flyttat dit en del jordgubbsplantor. Men arbetet är inte klart än.


Gångarna ska fyllas med flis precis som i trädgårdslandets gång vid drivbänkarna. Då kanske inte mössen smiter in under plasten, som den rackaren gjorde som jag hade hämtat hem för att visa matte och husse.


Trädgårds- och blomsterlandet ser ut så här på sensommaren. Jag brukar ligga mitt i landet bland de blommande gullbollarna. Där är det ingen som ser mig...

Mjau från Felix

4 kommentarer:

Tant Otteskrufv sa...

Har du märkt att människorna blir lite virriga när det regnar? Jag har lurat till mig mat av både matte och husse samma morgon.Mums! Det är otäckt att gå i blött gräs tycker jag så soffan i köket är min utsiktsplats idag.Mjau! Asta

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Visserligen kan det vara skönt med regndagar men det är som allt annat, det ska vara i lagom mängd. Hoppas att solen skiner på er idag :)

Meta sa...

Ja nu längtar jag efter solen och värmen tycker att det räcker med regnet här nu. Vilken fuling som smet från dig så där det blir till att ut och leta efter nya möss finns nog en hel del kan jag tro.
Ha nu det så gott trotts regnet
Kram Meta

Anonym sa...

Han är fullkomligt bedårande er kisse. Så ljuvlig så jag får knäppen av alla fina bilder.
När jag blir pensionist ska jag skaffa mig en katt igen. Gosa en extra sväng med raringen och hälsa från mig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19