Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 14 juni 2016

Skog av tomatplantor


Så här såg det ut i uterummet för en vecka sedan - en hel skog av tomatplantor. De har trivts bra där i solen och värmen, men skulle ha planterats ut i växthuset för ett tag sedan...


Här under bordet kan jag förresten ligga utan att någon ser mig.


För att alla skulle kunna sitta vid matbordet när min extrahusse (mattes bror) var här förra veckan, fick tomatplantorna flytta ner på golvet i väntan på plantering i växthuset.


Pelargonerna ska däremot inte flytta dit, för de trivs utmärkt här i uterummet och blir av någon underlig anledning (som bara matte känner till) fler och fler...


Eftersom matte (och husse) har semester har tomatplantorna äntligen blivit planterade i växthuset. Jag höll matte sällskap och krafsade en del i jorden jag med.


I år prövar matte en variant med att odla en del plantor direkt i säckar med kogödselblandning.


Jag gillar för övrigt att ligga under bord. Det är så mysigt. Jag har även hittat den här platsen under soffbordet i uterummet. Eftersom jag även gillar korgar är det en perfekt hylla bara till mig...

Mjau från Felix

5 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Härliga färger på din pelargonsamling! Tror mina har det för varmt. Kan de få det för varmt?
Så fint och rymligt växthus du har. Rena tomatplantagen!
Basil hälsar
/Anette

Huset bakom lindarna sa...

Söta lille Felix, så härligt du har det där under bordet! Underbara pelargoner du har att titta på! Ha en fin sommar!
Kram och hälsa matte från Finas mammis!

Snäckskalsdalen. sa...

Otroligt vad det växer hos dig och alla tomatplantorna ser så friskt gröna ut och maffiga! Roligt! Och pelargonerna ska vi bara inte tala om - jag kan bara inte klara en pelargon, jag gör jämt fel så jag har gett upp! Men jag njuter att få titta på andras!
Vilken härlig nationaldag ni hade, riktigt svensk och fin och med alla dom attribut man tänker på när det gäller Sverige och sommar!
Idag har vi regn i luften, nu gäller det bara att det kommer ner också, det är så torrt så det liknar inte och vi vattnar och vattnar men det förslår inte!
Här sitter man alltså och önskar regn! Men bara en eller två dagar, sen räcker det.....
Kramar

Meta sa...

Nu blir nig självförsörjande på tomater i alla fall. Underbara stora pelargoner du har
Ha nu en fin mitt i veckan
Kram Meta

Lena sa...

Hoppas du får en riklig skörd i växthuset!
Här försvinner de flesta pelargonerna på Tysslingedagen... Bara moderplantorna kvar! Söta Felix, självklart är det bra att ligga på stolar under bord. Du ser bra, men syns inte....
Ha det så fint!
Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19