Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 20 augusti 2014

Regnbågen


Efter regn kommer solsken, och då ser man regnbågen om man har tur. När matte åkte hem från jobbet i går syntes hela regnbågen. Man såg även precis var den gick ner. Är det där framför skogen som skatten finns?


I andra änden gick regnbågen ner bakom den här ladan. Så det kanske finns en skatt även där...?


Matte fick inte rum med hela regnbågen på samma bild...


...och dessutom hann den bli lite svagare innan matte kunde stanna bilen på något lämpligt ställe. Då syntes tyvärr inte toppen på regnbågen längre.


Lite längre bort var de här frötallarna vackert belysta mot den mörka himlen.


Själv satt jag och väntade på förstukvisten när matte kom hem.

Mjau från Tiger

8 kommentarer:

Evas Kvarnaro sa...

Om jag hade satt mig på den regnbågen, då hade jag hamnat hos dig. För det var samma regnbåge som syntes hos mig, du ska snart få se, hi hi . . . .
Det är vackert där hos dig när solen gör landskapet så vackert.

Sol och regn om vart annat hela dagen.

Solstrimmor sa...

Javisst är det vackert med regnbågar!

Kramar från Eva-Mari

Vform sa...

Verkar som om vi har samma 'tankar' ... i går fotograferade jag också regnbågen :) Mindre och svagare än din, men nog är den speciell!
Ha en bra dag!

Rost och rädisor sa...

Magiskt ljus och så vackert med det mogna sädesfältet också.
Stackars dig Tiger som fick vänta länge på trappan medan matte fotade, men sen fick du säkert både middag och blev omkelad.
Ha det så gott
Anette

Lena sa...

Det var en fantastisk regnbåge i tisdagskväll! Jag såg den Garphyttan den kvällen, eftersom jag jobbade.
Det är inte så ofta man ser en hel, klar båge!
Kram Lena

skapa och inreda sa...

Visst är det vackert med regnbågar, tänk vad naturen bjuder på för dem som har ögon att se allt det vackra.
Ha en trevlig dag.
Annika

Unknown sa...

Sicket magiskt ljus. Såg en vän som hade lagt upp en bild med regnbågen. Den slutade i deras hus, men det kan ju också vara en form av skatt. :-) Här har vi inga regnbågar, bara regn, regn, regn.

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka fantastiska himlafenomen du haft det sista! Och ja, skatten lär väl finnas där, men man får nog springa för att komma dit...Otroligt vackra bilder både i detta inlägg och det förra.
Och så vill jag gärna köpa Masmästarstugan, tack! Precis vad jag letar efter!!!! Nej, det gör jag inte, men det är det finaste som finns med sådana stugor!

Agneta kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19