Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 8 november 2013

Den Blå Tråden

Ni har väl inte missat mattes tips om Den Blå Tråden i morgon lördag den 9 november!? Passa på att uppleva Kilsbergen och slätten kring Närkes Kil där vi bor! Det kommer att vara öppet i butiker, hos hantverkare, föreningar och företag kl. 10-17.

Dagen avslutas med en konsert i Kils kyrka kl. 18 till förmån för Barncancerfonden. Då kan man bl.a. få höra barn- och vuxenkörerna sjunga ett par sånger från Pernilla Sundins CD, som följer med boken Blå Bergens sång. Den boken som handlar om vår bygd kan man köpa vid en av stationerna under dagen.

Annons saxad ur Länsposten

Programmet för hela dagen finns HÄR. Några av de ställen man kan besöka även vid andra tillfällen är:

Design Linnea Eriksdotter Silversmide - mattes bloggvän som är silver- och guldsmed. Hon har nyligen öppnat sin charmiga butik, men säljer egna silversmycken även via webbutik.

Blå Bergens Lilla Spa - spa som även har en mysig gårdsbutik i en av grannbyarna.

Getingedalen Krukmakeri & Hantverk - Kajsa som bor långt uppe i Kilsbergen gör jättefin keramik, bl.a. rakubrända askar.

Broby Unikt - en nyöppnad butik med inredning, hantverk och café i en annan grannby. Butiken slår upp portarna för första gången på lördag. Den butiken är matte extra nyfiken på...

För övrigt har det varit en intensiv vecka här hemma i tassemarkerna. Det kommer en rapport om det med så småningom...

Mjau från Tiger

14 kommentarer:

Lena sa...

Kul när det händer något i bygden. Får se vad jag hinner imorgon...
Konserten vore roligt att vara med på. Måste bara försöka passa in den med sonhustruns födelsedagskalas!
Vi får se hur det går.
Ha en riktigt skön helg!
Kram Lena

Merja sa...

Det låter trevligt! Tyvärr har jag jobbar helg med delad tur...men kanske kan man få se lite bilder här. Ska kolla in länkarna.
Trevlig helg!

Steekjes en Stygn sa...

Skulle varakul att få vara där men tyvärr.... Helt omöjligt.
Hoppas det blir en fin dag för alla som kommer.
Anje

Evas Kvarnaro sa...

Oj så kul och intressant det blir för er alla, ha det så trevligt,
det säger jag med en avunds-röst.
Vi har också en massa på gång runt om i bygden som man gärna hade velat vara med på,men jobbar man helger så gör man, inte alltid
man kan ta ledigt.
Väntar med spänning på fortsättn.
Må gott/ Eva

Ps. tack för svar och förklaring om 'blå tråden' och Blå Bergen.

Huset bakom lindarna sa...

Så fint med en sådan dag och avslutning i kyrkan!
Här blir det nog en lugn lördag!
Kram/Finas mammis

Vform sa...

Åh, så många spännande ställen ni har i era trakter!
Skulle varit där 'live' ...
Visst har jag "besökt" alla, det ville jag inte missa :o)
Ha en trevlig helg!
Kram ♥

Hon som talar med blommor sa...

Vilket vackert foto i förra inlägget med molnet/dimman och kyrkan. Jätte fint! /Carolin

Mycket annat & lite betong sa...

Det blir säkert en rolig helg! Mycket som händer.
Förr när min farmor och farfar levde var jag då och då i Kilsbergen.

Ha det så bra!
Kram Agneta

Anki sa...

Ser ut som en spännande helg med mycket att titta på... trevligt, trevligt!
Ha det gott!

Rigmor sa...

Nu hoppas jag att det kommer många besökare, både till utställningar och konsert, själv inser jag mina begränsningar...Och barncancerfonden...ja den är ju värd varenda krona den kan få...så hoppas folk är givmilda också, och inte har gjort slut på alla pengar i hantverksbodarna innan!!
Ha nu en riktigt skön helg, ska tänka på dej/er i kväll!!
Kram kram

Carina sa...

Hoppas att det kom riktigt många besökare till er bygd och även konserten på kvällen.....ett behjärtansvärt ändamål.
Ha en fortsatt skön helg.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad mycket roligt ni ordnar där borta i de blå bergen!!! Jag har jobbat hela helgen, eftersom jag var ledig i fredags, så det har inte funnits tid för några utflykter. Ser att det fanns mycket fina ställen att besöka.
Kram,
Regina

promenader på landet sa...

Så mysigt och trevligt det låter med den blå tråden, hade gärna gått på konserten:) Ha det bra kram från Maria

jennie sa...

Det låter väldigt härligt. Hoppas att ni hade en fin dag!

Tack söta du! Jag tycker också att magen är stor men vi får se vad det blir, och när :)

Ha en fin start på nya veckan <3 Jennie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19