Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 11 augusti 2010

Som vanligt igen

Husse och matte är hemma igen! Jag har suttit och spanat på förstukvisten i flera dagar. Det är bara grannen, som har gett mig mat och skött om växthuset, som har kommit hit. Men så plötsligt kom bilen och husse och matte kom äntligen hem.

Det första jag gjorde var att gå in i köket och tigga lite gräddfil. Jag är inne i en period när jag gillar gräddfil nu. Sedan följde jag med matte ut till växthuset. Jag såg även till att matte klappade om mig ordentligt, sedan gick jag till husse och talade om att ingen har kelat med mig på lääääänge. När matte såg det skvallrade hon för husse att hon nyss kelat med mig, men man måste ju visa sig lite tillgiven, så att de inte gör om såna dumheter som att åka bort…

Så nu är alltså ordningen återställd och allt är som vanligt igen. Jag för min del trivs bäst här hemma och åker inte bort frivilligt, även om det blir lite långsamt att vara ensam.


Jag har många bra ställen att ligga på. När jag ibland tröttnar på ”vattensängen” har jag hittat en annan favorit. Det är en av stolarna i poolhuset där jag har fått en egen skön filt.

Mjau från Tiger

11 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Det klart att de ska få känna lite skuldkänslor när de lämnat dig ensam...!!

Ha det bra!
/Frida

Mejrams! sa...

Åh, så skönt när ordningen är återställd igen. Tänk vad gott att ha någon att längta efter och i ditt fall två./Kramen

Skogslyckan sa...

Åh vad det ser ut som du myser...Jag har en stor lat Skrutten här som ligger precis som du på kökssoffan...gillar du också att bli kliad på magen?
Kram Pia

Black Iris sa...

Jag tycker du ska hälsa matte att det är fult att skvallra.
Lite dumma var de ju när de åkte ifrån dig men du fick ju mat i alla fall så de bryr sig nog jättemycket om dig.

Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så skönt att ordningen är återställd!! Det är inte bra när familjemedlemmar är ute och far, alla ska helst vara hemma på plats. I vår familj är det ingen ordning och ibland blir det oroligt. För det mesta är vi tre, ibland är vi åtta, och när ingen är hemma då är det tråkigt, så då sover vi bara. Se till att bli riktigt ompysslad nu=)

Kram,
Lilla fröken & Bebisen
(gm Regina)

Isas Trädgård sa...

Hej !

Jättebra idé att göra sällskap nästa gång på trädgårdsvisning !
Trevlig helg !
Isa

Cia40 sa...

Förstår dig Tiger!:)Man vill inte bli lämnad ensam!Själv åker jag oftast med, om det nu inte
är för långt och för länge, då brukar jag få vara hos min "lillhusse" min människobror, och där finns min bästis Stina:):)
Men gräddfil är ju inte helt fel, kanske jag ska stanna hemma nästa gång:)

KRAM från Stig och matte, Cia:)

Huset vid ån sa...

Hej!
Tack för dina trevliga o rara kommentarer inne hos mig nu när jag inte bloggar runt så mycket!

Jag har fortfarande strul med vår dator, så just nu är jag hos mina föräldrar o bloggar runt lite....

Visst var det Gunnar Wilma hade på kören, världen är bra liten! Fniss!

Hoppas att du får en Trevlig vecka o Tack för att du kikar in till mig! Många Kramar Therese

Rigmor sa...

Men så trevligt att ni passerade paradiset!! Nu är det ju inte så nedrans stort som man kan tro när jag skryter, byvägen som du såg vid skylten är några hundra meter bara, och sedan nästan längst in mot skogen ligger mitt älskade torp!!Så jag ser riksväg 52 från huset. Förstår att ni hade trevligt på släktträffen, det är vackert vid Hjälmaren.
Kram

Mor Tuta sa...

Ja du Tiger, jag har också haft en granne som sett till att jag fått mat och lite gos några da´r. Men visst är det bäst när matte och husse är hemma.
Mjau Taggen och Birgit

Monica sa...

Älskade söta Tiger, förstår att du är lycklig när matte & husse är hemma igen....jag som varit såååååå orolig för dig....hi,hi. Vilken skön stol du fått att ligga & mysa i.....Du kan hälsa matte att en av orskakerna till varför Ulltussen kom till oss: var att de har fem barn som kanske är på Ulltussen lite för mkt ibland. Den sista babyn kom i vintras....så det blev nog lite mycket då.....
Nu ska ni hade så bra, kollar in till dig igen & ser så att de kelar med dig tillräckligt. Kram från mig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19