Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 3 januari 2018

Nytt år

God fortsättning på det nya året! Till skillnad från förra året har det här året börjat med regn och mildväder. Snön som kom till nyår har försvunnit igen. Det som var så vitt och vackert över nyårshelgen. Det verkar inte som vi får någon riktig vinter, för så fort det kommer snö försvinner den igen ett par dagar senare.


Så även om jag är mycket ute även på vintern, är jag hellre inne just när det regnar. Då kan det som här bli TV-tittande tillsammans med husse och matte. Jag gillar särskilt program om vilda djur eller vintersport. Själv ser jag ut som ett litet lejon med min vinterpäls med stor lejonman.


Eller också busar vi. En påse från affären kan man ha kul med, speciellt om man har lite andra leksaker också. Här ser man förresten mina "knäbyxor" på bakbenen, som också hör till vinterpälsen.


För att inte tala om min favoritklösbräda i hallen, som har varit med ett par år nu.


Jag passar på att slappa inomhus också, speciellt när det regnar. Mina sovställningar varierar. Här ser man inte huvudet, utan det är mest som en stor trasselsudd i fåtöljen säger matte. Matte läste förresten en artikel att från nyårsdagen till trettonhelgen är det årets stora slappardagar. Då är det mera kravlöst än runt jul och nyår. Så vi slappar...

Mjau från Felix

2 kommentarer:

livet på landet sa...

Klart man måste slappa. Här är det också mest vila som gäller för oss kissar.
Ni kan gärna få lite snö och kyla av oss, här har vi så det räcker och blir över.
Ha en God fortsättning
Hälsning från kissarna i norr

Lena sa...

Åh, ljuvliga Felix! Du lever livet ungefär som katterna här på vintern, men jag tror du är lite piggare... Efter allt regn fick vi nu riktig kyla. Lite snö på det här och jag är nöjd!!!
God fortsättning från oss i Hagtorp!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19