Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 20 april 2017

Små vårblommor


Nu på våren är det gott om små vårblommor som avlöser varandra, och alla är i lagom höjd för mig så att jag kan se dem. Vårlöken blommar och lyser upp i gräsmatten lite här och var.


De har spridit sig och det har blivit stora bestånd.


Scillan är envis och trotsar snödrivorna som är resultatet av långfredagens snöoväder.


Nu har solen lyst några dagar och i dag har det dessutom varit blåsigt, så det mesta av snön är borta, men så här såg det ut på påskdagen när krokusarna kämpat sig igenom snön.


Chionodoxan blommar också här och där i gräsmattan.


Den här gruppen med tussilago har växt sig igenom husses grushög vid infarten och har blommat ett par veckor nu. När solen inte lyser så har vi andra små solar...


Men i förrgår hade vi strålande sol och senare en vacker rosa kvällshimmel över Kilsbergen när matte tittade ut genom fönstret.


Och på tal om sol, så säger matte att jag är en solkatt när jag ligger i blomfönstret på övervåningen. Det var precis att jag fick rum mellan blomkrukan och väggen.

Mjau från Felix

2 kommentarer:

Lena sa...

Helt fantastiskt att vårblommorna klarar all kyla och snö! Så vackra!
Du Felix, det är ju bara att knuffa lite på blomkrukan om det blir för trångt...Det finns en och annan katt här som gör det ibland!
Må så gott!
Kram Lena

Evas Kvarnaro sa...

Vårlöken och tussilagon lyser så fint när solen lyser, det är riktiga glädje spridare på våren.
Om det snöar mer hos er vet du ändå att alla blommor finns därunder.
Vi har bara fått snö blöta inget ligger kvar.
Felix trivs bäst inne förstår jag.
Om du läser min blogg får du se min lille Ludde som vi besökte i helgen.
Den 11 maj ska vi hämta hem honom och jag längtar med spänning på Ludde.
En ny liten katt ska också till vårt hem, den föddes i påskhelgen.

Ha en fin vecka, kram/ Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19