Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 24 mars 2017

Vårtecken


Ett vårtecken hos oss är när isen smälter på dammen och vi ser guldfiskarna igen.


De drar sig upp mot ytan där vårsolen värmer skönt.


Nu har all snö försvunnit även hos oss som bor i skogskanten. Det är bara den sista ruttnande isen kvar på dammen. Solen, vinden och värmen har gjort underverk den här veckan.


För så här såg det ut så sent som i måndags på vårdagjämningen, då vi fick nysnö!


Ett annat vårtecken är snödropparna som blommat länge och har slagit ut och växt sig större.


Annars har vi haft fullt upp de senaste veckorna. Förra helgen firade matte och övriga släktingar mattes pappa som fyllde 95 år! Det blir många år omräknat till kattliv... Flaggan var i topp hos mattes föräldrar.


Så här stiliga var mattes föräldrar när de gifte sig, 19 och 25 år gamla. I höst är det 70 år sedan...


Även jag har haft fullt upp och är knappt inne mer än på nätterna nu när solen värmer så skönt på dagarna. Här ligger jag i kvällsfåtöljen redo för natten.

Mjau från Felix

4 kommentarer:

Charlotta sa...

Guldfiskdamm, vilken lycka. Nu behöver du inte gå in till matte och fjäska för att få middag Felix. ;)
Ha en underbar helg!

Skaparglädje sa...

Så ånga guldfiskar ni har, roligt att få se dem igen efter vinterns vila. Härligt att få han sin pappa vid liv ...95 år, det är värt att fira. Nu får vi fortsätta leta vårtecken...finns många nu. Hittar man det första så kommer de andra i snabb takt efter.
Kram!

Lena sa...

Mysigt med guldfiskar! Undrar när vi börjar bygga den där planerade dammen.... Nu i vår är det hönshus som står på programmet! Härliga dagar har vi haft, men idag flyger snöflingorna i luften. Tror nog att Felix tar det lugnt idag... Det gör mina katter ivarjefall!
Kram Lena

Evas Kvarnaro sa...

Vilket stiligt par, vilken vacker klänning med slöja och brudkrona, det var tidtypiskt 40-tal men jag gillar det. 70 år låter väldigt länge sedan, men jag som blir 70 nästa år tycker det var alldeles nyss man var barn och tonåring, fy vart tog åren vägen, suck.
Guldfiskarna redan i dammen, fy de fryser nog om stjärten, hi hi . . .
Det är kul och skönt att få vara ute Felix, men gott att få komma in i stugvärmen.
Vet du Felix att jag har fått en hundvalp, Ludde är en Bichon Frise´+ pudel = blandras.
Jag vill ha en katt också och det ska jag spana efter snart.
Så bra att snön nu är borta för vi vill ha blommig vår nu.
Må så gott alla/ Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19