Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 11 mars 2017

Tulpaner och vår


Matte fyllde år i häromdagen. Hon fick en härlig tulpanbukett som står i uterummet. Där steg värmen med solens hjälp till närmare 22 grader i dag...


...när det var den första soliga och varma vårdagen. Ute var det 8 plusgrader, men i skuggan från skogen har vi fortfarande gott om snö.


Snön som tidigare har rasat från poolhuset ligger i en hård snödriva, precis där min hemliga ingång finns. Och jag som längtar ut till poolhuset där det också blir varmt och skönt när vårsolen skiner. Jag ska fråga husse om han inte kan skotta till min ingång...

Mjau från Felix

4 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Tulpaner ger en känsla av vår.
Kram!

Lena sa...

Underbar tulpanbukett o grattis i efterskott!
Helgen har verkligen varit underbart solig och nu finns inte så många snöfläckar kvar här!
Ha det så skönt i vårsolen!

HWIT BLOGG sa...

Grattis till matte :) Ja vilket väder lördagen bjöd på men idag är det grått, grått och grått, kyligt och känns som en dag i november...mindre kul.
Ha en fin vecka nu!
Kram Titti

Evas Kvarnaro sa...

Grattis i efterskott Elisabeth. så du är också en marskatt som jag, hi hi . . .
Härlig tulpanbukett du fick, tulpaner på våren är ett måste, man blir sprudlande glad av dem. Kanske inte Felix är så glad när snön 'korkat' igen hans hemliga ingång,
men snart har allt smällt bort.
22 + grader i solens uppvärmning gör att man blir en slö vårkatt, hi hi . . .
Vårkram till er/ Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19