Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 1 oktober 2011

Indiansommar


Vilken härlig vecka! Vi har haft sommarvärme den senaste veckan, med omkring 20 grader varmt och solsken, och det älskar vi ju. Matte säger att det är indiansommar. Jag har legat en hel del här på locket till den gamla trekammarbrunnen och njutit av solen samtidigt som jag har spanat. Men jag har inte sett en enda indian...


Så emellanåt har jag tappat koncentrationen och slumrat till i solskenet. Undrar verkligen om matte har rätt om det där med indianerna...


Annars är det ganska bra utsikt över bästa jaktmarkerna här ifrån mitt spaningstorn.

Mjau från Tiger

22 kommentarer:

livet på landet sa...

Haha .. inga indianer.. men värme.. härligt. Här var det 4 grader i går morse men för övrigt en solig och fin dag som ägnades åt höststädning i trädgården.
Ha nu en bra dag!!
Kurr från oss i norr!

Margot sa...

Visst är det härligt med värme och det ser riktigt mysigt och skönt ut där på brunnslocket:) Indianerna.....ja man kan undra vart dom tog vägen:))
Ha en skön söndag!
Kram

trädgårdsdrömmar sa...

Så där skulle jag med velat ligga och spana efter indianerna.Men jag satt mej i en solstol istället.Skönt det med.Nospuss.

Anna Vattenkanna sa...

Men Tiger då... man bara säger indiansommar...fast det är importerat från USA och förr sa vi Brittsommar. Du får spana efter damer istället - som heter Britt eller Berit. Eller Birgitta. Eller fortsätta att sussa...det sista låter skönast.

Kram Anna Vattenkanna

Rigmor sa...

TACK för kommentaren på min blogg!! Visst känns det tufft, tankarna går naturligtvis också till hennes hela familj, de har ju mist en underbar mor och mannen sin hustru. Sen går livet vidare, visst gör det så...å vädret ska jag inte klaga på!! Det skulle vara idag då, fast det passade nog min sinnesstämning rätt bra...
Ha en bra söndagskväll!!
Kram

Susanne sa...

Tack underbar gulliga du för dina ord hos mig...Värmde lika mycket som solen gjort nu ett par dagar...Kram

Bea sa...

Fniss...underbart med sol och värme!
Må gott och njut så länge det varar det fina vädret!/ Bea

Anki sa...

Jag har inte sett vare sig Indianer eller Britter, men skönt har det varit ...

Bonnfrua sa...

Härlig bildsvit på TIger och fyndigt skrivet. Det gillar jag!
Önsakr dig allt gott.

Snäckskalsdalen. sa...

Nä, var är dom indianerna......?
Så fin dammen blev, det är ju en hel sjö ju! Och med växter runt omkring blev det fulländat!
Agneta kram

Fröken Tindra sa...

Ja, du spanar och spanar Tiger. Har de överlistat dig tro och lyckats smyga förbi ditt vakttorn?
Här hade vi trist dimma i helgen. Men ganska ok temperatur.
Kram!

Mor Tuta sa...

Härliga Tiger, du har det skönt där på tornet.
Håll fortsatt koll, det kanske dyker upp en indian eller mus kanske.
Kramar från Taggen o Birgit

Skogslyckan sa...

Ja helgen var ju helt underbar. Just nu är det grått, men det är behagliga temperaturer ute, för katt som människa. Ha en fin vecka!
Kram Pia

Snäckskalsdalen. sa...

Hej igen!
Tror jag kanske glömde att säga att det var på Tilos vi var när vi var i Grekland. Har du varit där? Vilken är din favorit i grekiska övärlden, jag är nyfiken för vi har inte så stor erfarenhet av Grekland!
Agneta kram

Anki sa...

Hej Tiger med matte

Ser skönt ut där i solen - snart dags att mysa inomhus istället.
Ha det gott!

Hälsningar / Anki

Fröken Fräken sa...

Lyckostar som fått ta del av den värmen! Här har det bara varit höstigt, och inte en indian i sikte på något sätt. Jag får la krypa ned i sängen istället och bre om mig med täcket!

Anonym sa...

Äntligen tebaxs, efter mycket strul med blogger kan jag äntligen kommentera igen.

Tiger är ljuvlig och jag ser heller inga indianer:-)

Kram Elna

Black Iris sa...

Indianerna lurar alltid bakom träden så man ser dem inte så ofta =)
Idag är det minsann ingen Indian-sommar här hos mig. Det blåser och viner och är smutsgrått på himlen..

Kram Maidi

Skogslyckan sa...

Hej igen! Ville bara titta in och säga tusen tack för den söta grattis hälsningen, den värmde!
Kram Pia

Skogslyckan sa...

Ja men hej åter igen!
Skickar en länk till Borås tidning. De gjorde ett reportage som var med i igår. Man kan se delar av det och ett bildspel på deras hemsida. Här får du/ni länken.
Kram Pia

http://www.bt.se/nyheter/tranemo/

Cia40 sa...

Goa Tigers matte !!!:)TACK för tipset...:)
Grannen här tipsade oxå...:
Så igår bar det iväg till Rusta...Med hem följde lite plädar ...samt en ny sax, för här skall klippas, PUST!!!...hihi

Tiger, du är oxå GO !!!:)Och Indianerna har varit här och passerat...hihi

KRAMAR till er båda, Cia:)

Tant Otteskrufv sa...

Passa dig, om inte indianerna kommer så gör kanske skatorna det! Skatorna här gillar inte att man ligger och spanar så jag brukar gömma mig i hallonlandet. Trist bara med alla nejlikrotsfrön som fastnar i pälsen där.Min matte borde rensa hallonraderna bättre!Och du, vilket härligt fiskevatten de har fått till människorna dina. Har du haft någon tur med svansmetet än?
hälsningar Frasse c/o Otteskrufv

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19