Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 14 oktober 2011

Fullmåne över växthuset


Den här veckan har det varit soliga och fina dagar, men inte lika varmt som tidigare, utan som mest 10 plusgrader. Nätterna har varit kalla och med frost, så belysningen är tänd i växthuset för att det ska bli lite värme där. Det är så mysigt när det lyser upp trädgården i höstmörkret, det tycker både matte och jag. Men den stora lampan på himlen har också varit tänd den här veckan. Fullmånen har lyst magiskt över slätten, och som här över växthuet.


Vilken skillnad det är när det är fullmåne på nätterna. Även människor ser i mörkret, inte bara vi katter...


Säsongen i växthuset går mot sitt slut. Matte har redan börjat tömma några krukor och klippt ner en del som ska vinterförvaras. Men än återstår både tomatplantor och blommande pelargoner. Oftast brukar växthuset stängas av lagom till allhelgonahelgen. Vi får se om det blir så även i år...

Mjau från Tiger

15 kommentarer:

Susanne sa...

Det såg mysigt ut och visst har månen lyst fint i veckan ;))) Pähr här hemma kom haltande hem i morse och har legat hela dagen....verkar varit i slagsmål med en annan katt ;((
kram susanne

annika sa...

Månsken är vacker och härligt att vi får möjlighet att se det. I morse var det kallt då jag cyklade till skolan. Fick hämta lite varmare kläder från källaren.
Ha en fin helg...fint väder kan det bli.

Kram
annika

Cia40 sa...

Blir alltid lite illa till mods när det är fullmåne....Min matte säger att man påverkas....Men hårig är jag ändå och yla kan jag även när det inte är fullmåne....:)

KRAMAR till er från Stig o matte Cia:)

Rosemary@villabarnes sa...

Beautiful photos.

Bonnfrua sa...

Så härligt det ser ut med det upplysta växthuset! Och visst ger fullmånen ett märkligt ljust ljus, det är sånt man märker ännu tydligare när man bostätter sig där det inte finns några gatlysen... :-)

Solstrimmor sa...

Mycket vackert med växthuset som lyser i mörkret! Och månen, den har varit ovanligt stark denna gång. Märks att den drar... jag som alltid sover som en stock har vaknat och haft svårt att somna om igen! Men vacker, det är den!

Höstkram från Eva-Mari

ღ ℬabbi sa...

Får du inte käka av det som din matte klipper ner? Jag får inte av min matte...annat än om hon karvar i ampelliljan...Suck. Det är synd om oss gossar små.../Lars-Åke

Anonym sa...

Häftiga bilder. Månen har verkligen en förmåga till att lysa upp.

Kram och klappa Tiger

Fröken Tindra sa...

Jag har missat fullmånen helt! Det är ju nästsan pinsamt. Vad fint den lyst över erat växthus! Tänk att pelargonerna blommar utomhus här ännu. Men snart tar frosten dem... Hoppas matte tar väl hand om sina så småningom.
Ha en skön kväll!
Kram!

Rigmor sa...

Vackert med belysning i växthuset, och även den ovanför!! Själv har jag sovit oroligt några nätter, och jag skyller allt på månen...Kylan skulle jag kunna vara utan, men nu är de flesta pelargoner inomhus i alla fall, trångt blev det också...
Kram

Nyanser av vitt sa...

Tack!
Vilken härlig bild på ditt växthus i mörkret. Ha en fin söndag och hälsa Tiger.
Kram Agneta

Min Skattkammare sa...

Så här på landet är det väldigt praktiskt med en extra lampa. Den borde lysa för jämnan, det vore inte dumt. ;o)
Tack för pålysningen om gospelkväll! Men en liten Pauline ska uppvaktas i eftermiddag. Bäst att vara på plats så inte faster hamnar på minus. ;o)
Ha en skön söndag och ha det så trevligt ikväll!
Kram Kicki

livet på landet sa...

Ser nästan trollskt och mystiskt ut när himlen är svart, månen stor och det lyser i växthuset. Förra året kom snön hit till oss denna vecka.
Ha en bra söndagskväll i höstmörkret.

Anki sa...

Månen är vacker. Men, jag sover alltid dåligt när det är fullmåne :-/

Anonym sa...

Så fint det ser ut med det upplysta växthuset, har också belysning i mitt. Det är vackert på kvällen... Kul att du vill vara med i min utlottning.

Birgitta :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19