Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 4 november 2010

Spana in rådjuren

Eftersom det har varit ganska varmt har jag fortfarande varit ute en hel del på dagarna. Här ligger jag på trekammarbrunnens lock en bit utanför trädgården. Det är ett bra ställe för sorkspaning…

Men där spanade jag även in de här rådjuren. Även matte spanade in dem från balkongen och hämtade kameran…


Rådjuren är söta med sina STORA öron, men matte gillar INTE när de äter på det som växer i trädgården. De äter både höstflox och kärleksört som växer i trädgårdslandet, fastän det finns en hel skog full med mat!

Morr från Tiger

11 kommentarer:

Rigmor sa...

Gräset är alltid grönare på andra sidan...Eller blommorna är det ju i det här fallet! Tycker också att de är vackra, rådjuren alltså, och här äter de rent på det mesta ibland, till saken hör att jag även matar dem vintertid...
Ha en bra dag!!
Kram

Cia40 sa...

Ja , Tiger,jag förstår din matte, de är ju söta som Bambi, men att äta sig mätta på
mattes blommor.....Inte bra..:)
Du får "ljuda" ifrån dig med ett högre MORR..så
matte får behålla sina flox och kärleksörter...

KRAMAR ,Stig och Cia:)

Gruvgatan 13 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
n o r d i n g å r d e n sa...

Å va du är gullig Tiger, både där på brunnslocket och filten på farstukvisten! Hälsa matte och tack så mycket för tipset om blomman Kärleksört, att den bara är att sätta i kruka och sedan sätta ut, jag ska definitivt prova! Ha en bra helg, fyrbenta och tvåbenta! Mari.( jag som var inloggad med fel konto ovan..)

Snäckskalsdalen. sa...

bambisarna är så söta, så söta, så söta. Tänk att ha en så fin rumpa!!!
Och Tiger är ju fin, redan!
Kram

Marie//Tekla Maräng sa...

Alldeles rätt Tiger man skall morra åt rådjur som äter på mattes växter. Det verkar vara ett bra ställe att spana ifrån som du har. Hittar du någon sork?
Kram:)

Mor Tuta sa...

Vilket fint sällskap du hade, vackra är de, men inte roligt när de käkar i trädgården.
Ha en skön helg
Taggen / Birgit

annika sa...

Bra att du spanar in sorken...och tar den också. Rådjur kan vara ena riktiga parasiter ibland.
Ha en skön helg

Kram
annika

Fröken Tindra sa...

Så du är en liten sorkjägare du?! Matte kanske skulle behöva dig som Bambijägare också?? ;0)
De är väldigt fina att se på men inte i sin egen trädgård. Vi får besök några gånger om året mitt i villaområdet. Surt när ens penséer plötsligt inte blommar längre så att säga.
Sitter här med en randig katt framför mig. Han ligger på skrivbordet och trycker sig intill sin matte. Myyys!
Ha nu en skön helg! Hälsa din rara matte!
Klapp och kram!

Jenny sa...

Hej Tiger!
Vilket bra spaningsläge du har där:)

De är så söta bambisarna synd bara att de är så förtjusta i trädgårdsblommor!

Oj vilken fart det är på lilla Elvira, hon far runt som en skottspole o leker o busar på dagarna:) Gösta verkar ha accepterat henne, just nu ligger de bredvid varandra på soffan:)

Ha en trevlig helg!

Kraam Jenny

Nicole sa...

Så söta besökare ni har haft ;). Men visst är de riktiga små marodörer att ha i trädgården, så jag kan föstå att matte inte ville ha dem där.

Trevlig helg!

Kram, Nicole

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19