Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 5 januari 2017

Snö och kyla


Släpp in mig!!! Det är kallt om tassarna! Jag har kommit på att husse och matte ofta är i köket, så när jag hoppar upp på fönsterblecket vid ett av köksfönstren förstår de att jag vill in.


Från en grön jul och nyår har årets första vecka kommit med både snö och kyla. Det kom närmare 20 cm snö i förrgår och i dag har vi haft 15-17 minusgrader, men nu i kväll är det 21 minusgrader. Det är lite väl kallt om tassarna även för en katt med norsk skogkatt i generna.


Dammen som var helt isfri i början på veckan har snabbt frusit till is igen. Bara fiskarnas syrehål är öppet.


I dag strålade solen och Kilsbergen som brukar kallas "de blå bergen" får snarare kallas för "vita bergen" efter snöfallet.


Träden vid brevlådan var så här fina med snön på grenarna och den blå himlen.

Nu får ni ha en trevlig trettonhelg! Ni vet väl att det var då som de vise männen kom fram till stallet i Betlehem och hittade Jesus-barnet? Så än är inte julen slut...

Mjau från Felix

4 kommentarer:

Lena sa...

Så vackert, men hu så kallt! Sonen åkte förbi Blcksta på väg hem ikväll, där var det -27 .......
Ha en skön trettonhelgen!
Kram Lena

Vform sa...

Vi har nästan samma grader just nu ... bara en i skillnad, 22 har vi!
MEEN, vi har ingen snö utan blåst i stället ... kallt så det förslår ... brrr!
Men vi ska få mildare redan till helgen -1 på lördag!
Här vill inte Albin vara ute heller! Undrar hur länge han kan "hålla" sig! :)
Ni får ha en fin trettonhelg, och ännu glittrar nog julen här också :)
Knacka på köksfönstret du bara Felix, precis så gör Albin här också, OM han nu kommit sig ut ...
God fortsättning!

Evas Kvarnaro sa...

Vid nyår hade du röd kvällshimmel och detta inlägg blev i vitt och blått, och lite brunfläckigt på fönsterkarmen, hi hi hi . . .
Så mycket så och jätte vackert, vi har inget, bara kallt och blåsigt men vintern är inte slut än.
Må väl/ Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Hej och tusen tack för hälsningen inne på min blogg!
Jag har inte varit och tittat där på ett par tre månader säkert, men nu gjorde jag det och såg din kommentar!
Jag vill önska dig en god fortsättning på det här året!
Och ja, vi har varit ute och rört på oss lite grand. Vi var i Grekland i oktober, tror jag det var, och det var härligt att kunna simma i varmt hav. Sen, i december, var vi en sväng till Maldiverna igen, det är som ett gift, vi vill tillbaka dit hela tiden, det är så skönt med det varma havet och luften, som har samma temperaturer och så behöver man ingenting mer än böcker i packningen för det finns inget annat att göra och det räcker gott för mig!
Men nu är vi hemma igen och vädret det skiftar, fram och tillbaka.
Pippikatten, 19 år mår bra och vovven Leia också!
Ha det så gott och än en gång, tack!
Stor kram
Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19