Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 27 oktober 2015

Höst vid dammen


Dammen i höstskrud, med en av ekarna som redan har fått bruna löv.


Rosenbågen liknar mer och mer - just det, en rosenbåge! Klätterrosen New Dawn klär nu in en stor del av armeringsmattan. Tänk vad det växer på ett par år.


Klätterrosen blommar fortfarande med en och annan vacker ros.


Bäckfåran är torrlagd eftersom cirkulationspumpen är avstängd för vintern.


I nedre bevattningsdammen flyter en del nerfallna eklöv och runtom är det tallbarr eftersom det är några stora tallar intill dammen.


Samma sak i fågelbadet (läs min vattenskål). Snart är det dags att ställa in den säger matte.


När löven faller börjar Kilsbergen synas bättre från dammen.


Jag sitter ofta på brunnslocket och spanar... Det här är mina bästa jaktmarker efter sork.


Här nerifrån ser huset ut så här med uterummet delvis dolt bakom syrenerna.

Mjau från Tiger

6 kommentarer:

Meta sa...

Det är då verkligen en vacker höst över hela vårt avlånga land Jag njuter hoppas ni gör det med
Ha det gott
Kram Meta

Anki sa...

Vackra bilder... så fint året om hos er!
Fina Tiger... vilket bra ställe du har för sorkjakt!
Svar... det är två hästar som står huvud vid svans och viftar bort flugorna åt varann :)
Ha det gott!

Snäckskalsdalen. sa...

Er damm, eller lilla sjö, skulle jag nästan vilja kalla den är min favorit! Så vacker alla årstider, men kanske lite mer nu när allt går till vila, det är det där rofyllda och lugna som jag tycker så mycket om. Jag skulle vilja göra som Tiger, bara sätta mig och njuta av allt! Spana efter delikatessmöss skulle jag kanske överlåta helt Tiger!
Agneta kram

Lena sa...

Tiger skulle behöva lära mina katter att ta sork! Lusse kommer bara in med näbbmöss......
Så vackert där vid dammen. Vi har verkligen haft en underbar höst iår!
Önskar er nu en skön helg!
Kram Lena

Mycket annat & lite betong sa...

Det blir en lite lugnare period när man väl fått undan alla utemöbler, tömt krukor och gjort allt annat inför vintern.
Ser fint ut i er höstträdgård. Det har ju varit en vacker och skön höst. Vi har haft några frostnätter men nu är det varmare igen. Snart är det väl dags att ta hand om löven...

Kram Agneta och Tiger

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hösten i år bjuder verkligen på vackra färger. Lite vemodigt att se löven i dammen och veta att allt stannar upp inför vintervilan.
Kram,
Regina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19