Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 3 juni 2011

Matte åkte en runda

Jo, så blev det! Matte åkte längs sjön Tysslingen under Tysslingedagen i går eftermiddag. Det var verkligen sommarfagra vägar här på landsbygden. Och väldigt många trevliga utflyktsmål enligt matte. Det var tätt mellan stoppen. Matte hann besöka 12 ställen!! Inte illa alls! Fast hade hon åkt hela dagen hade hon kanske hunnit med alla 43 stationerna längs konstrundan...? Matte hälsar att nästa år firar Tysslingedagen 20-årsjubileum, så ni kan pricka in Kristi Himmelsfärds dag i almanackan redan nu!

Det blev inte många bilder, men vid stoppet på Gymninge Gård hade matte med kameran. Här är utsikten genom ett av fönstren i flygelbyggnadens utställningshall.

Det blev en solig och fin dag, men otroligt blåsig, vilket syns på flaggan här på Gymninge Gård. Mattes svåger arbetar här på gården, som har gott om kor och producerar naturbeteskött.


Utsikten över Tysslingen från västra sidan är ljuvlig så här i försommartid. Hundkex, smörblommor och lupiner blommar i dikeskanterna. Och en del kor från Gymninge betar på strandängarna längs sjön.

Färden gick vidare mellan byarna, men matte glömde fotografera mera...

Själv var jag hemma och slöade hela dagen... Fast jag tog någon mus i förbifarten.

Mjau från Tiger

12 kommentarer:

Rigmor sa...

Egentligen är det väl dumt att läsa hur mycket jag missade igår...*skrattar*, men jag hade nog inte orkat heller. Men jag förstår att det var mycket intressant efter rundan, sen måste jag erkänna att jag totalt missat Gymninge gård, men den kanske inte är öppen för allmänheten annars?
Ha´en riktigt skön och solig lördag!!
Kram

Susanne sa...

Finns det något vackrare än svensk sommar?
ja det skulle väl vara du då,, vackra kisse...Kram

Fröken Tindra sa...

Vilka somriga vackra foton matte tog! Hon hade nog en härlig tur. Så härlig så hon bara njöt och glömde att fota mer kanske? ;0)
Du hade det gott hemma du, din rare kissemiss. Vad duktigt att ta en mus eller två!
Ha en skön söndag!
Kram!

Anonym sa...

Jag trodde du var med på utflykten, Tiger. Jag släpper inte iväg matte på utflykter utan mig, jag får alltid följa med... nästan... Igår var vi till stora staden och då fikade vi på en parkservering och jag fick våffla, mums... och sen skrämde jag änderna lite... bara lite... med mitt mörka skall... men då grälar matte på mig. Nu tar vi och lapar lite sol, Tiger.
Vov vov Lilla Vargen

Snäckskalsdalen. sa...

Fast matte fick med bilder på Sverige när det är som vackrast och vårt land är ju så otroligt vackert vid den här tiden!
Agneta kram

Monica sa...

Skööööönt Tiger att matte är hemma igen. Det var de jag skulle "kolla".......
Hon är säkert nöjd med allt vackert hon sett...men Tiger du är den sööööötaste av alla!
Varm kram till er båda.

livet på landet sa...

Härlig dag med härliga bilder. Hade gärna varit med. Men förstår att Tigermysingen hade det bäst hemma.
Kurr från oss i norr..

Anonym sa...

Hej!
Halkar ur från min inloggning när jag vill lämna kommentar, varför blir det så?
Underbara dagar under helgen, här bär katterna in mus på mus...till mattes måttliga förtjusning...
Må så gott, ja rabarbersaften är rårörd och mumsig...
/Karin alias Thea och Linnea

Théa & Linnéa sa...

Hej igen! Provade att logga ur och in igen och tog bort bocken i rutan, nu går det bra- Tack för hjälpen!
Snacka om varmt idag, känns som semester!
Må så gott
/Karin

Maria sa...

Nu äntligen sitter jag med en mugg kaffe vid datorn och kikar in hos dig och din matte. Jättefin blogg tycker jag. Har inte blivit så mycket bloggtittar dom sista dagarna. En liten kurr hälsning från Lilla Leia (jag är en liten brunmaskad siames tjej) som nu också sitter här och bloggar med matte. Hoppas på en skön dag :)

skogslyckan sa...

Underbara svenska sommarbilder här inne hos dig! Ha en "musig" kväll och hälsa matte!
Kram Pia

Möllebacken sa...

Myyysigt! Härlig runda, konstrundor är kul att åka runt på.
Du är en riktig myskatt du!
Kram till er.
/ Pella

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19