Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 26 januari 2011

Räven raskar...

...inte över isen, men över åkern strax här nedanför. (Jag är inspirerad av en del sångtexter, ifall ni undrar över det här och förra inläggets rubrik...).

När matte var på hemväg i kväll, såg hon en stor och fin räv igen. Den rörde sig alldeles intill vägkanten ute på åkern ett par hundra meter hemifrån. Det var nog den räven jag hörde tidigare i kväll... Han smyger minsann omkring här ibland. Det är jag helt säker på. Men jag kan ju inte vara ute och försvara reviret nu. Det är alldeles för kallt i kväll. Just nu är det 13 minusgrader. Burr!

Mycket skönare här på braskudden framför braskaminen!

Mjau från Tiger

7 kommentarer:

Rigmor sa...

Här har vi ju också en räv som stryker omkring huset och ute på gärdet, en ganska orädd liten rackare verkar det som. Men kattdamerna är också orädda, de sitter i köksfönstret och morrar när de ser honom, just som om han skulle bry sej...
Kallt här också, men vackert och det uppväger ju en hel del!
Ha en riktigt bra torsdag!!
Kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Usch akta dig för räven, han är inte att leka med. Förut hade matte höns och då hade vi räv som smög runt knuten, med det var den stygga grävlingen som tog hönsen. Stackars matte vad hon var ledsen då.

Nu är det så kallt att vi helst ligger ihopkurade i vår fleecepläd, -16 i morse. Brrr

Ha en fin dag!
Kram,
Lilla fröken och Bebisen

Helena sa...

Vilken myskisse. Härliga bilder. Har själv tre myskkatter.
Ha det så gott
Helena

Snäckskalsdalen. sa...

När jag åkte iväg igår såg jag att det hängde 5 skjutna rävar på en garagedörr i byn....dom såg så fina ut (fást dom var ju döda, skjutna) så jag tyckte nästan synd om dom fast dom är farliga för oss katter.
Pippi och Nisse

Fröken Tindra sa...

Jag har sett någon enstaka levande räv senaste tiden. Oftast ser jag tyvärr ihjälkörda rävar. Inte fullt lika kul. Tycker att de är så vackra på något sätt. Men du får nog akta dig för den du har på ditt revir Tiger! De kan nog vara elaka mot fina katter.
Hoppas att du har en varm och skön lördag!
Kram!

Susanne sa...

Jag har sagt det förut och jag säger det igen..Åh vad du är fin..Kram Susanne

annika sa...

Till och med inne i centrala Ö-o finns en räv. Jag såg den härom kvällen i grannens trädgård.

Kram
annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19