Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

måndag 12 mars 2018

Istappar och rejäla snöhögar


I helgen hade vi många och långa istappar som hängde från växthustaket.


Riktigt snyggt med alla istapparna.


Det kommer nog att dröja ett bra tag innan odlingarna är igång både i växthuset och här i jordgubbslådorna.


Längs garaget och pergolan har husse skottat upp stora snöhögar.


Snön har balanserat på pergolan...


...men i dag var den första dagen med mildväder och dessutom regn! Då rasade snön från taket på poolhuset. Här kommer det att dröja ändå längre innan jag kan komma in genom min hemliga ingång där på långsidan. Trappan till altandörren som syns till höger ger en vink om hur djup snö det är - minst en halvmeter här i drivan.


Men nu i kväll har det frusit på och ska bli kallare igen. Så i väntan på våren fortsätter jag att slöa inomhus.

Mjau från Felix

1 kommentar:

Evas Kvarnaro sa...

Wow vilka istappar, riktigt vackra men de är nästan förskräckligt farliga också.
Snön finns dock kvar ännu ett tag i detta långa land, fast denna vårdagjämning gör mig glad, ett vackert ord tycker jag.
Äntligen blir dagarna längre och nätterna kortare.
Med så mycket snö som hos er och på många andra platser får vi vänta länge på själva 'vår-spritter'.
Idag har vi solat lilla näsan, solen värmde så gott och vi njöt till tusen,
även Ludde kände av den speciella vårvärmen.
Må så gott/ Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19