Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 2 september 2017

Kvällshimmel och skördetid


Så här såg himlen ut i kväll.


Majsplantorna i trädgårdslandet har fått roliga håriga tofsar.



Squashen fortsätter att blomma och matte och husse har skördat och ätit flera squashplantor.


De här runda halmbalarna åkte matte förbi på hemvägen från jobbet häromdagen. Det var regntunga moln vid horisonten och långa rader med halmbalar.



Nu är vi redan inne i september och kvällarna börjar bli lite kyligare. Det mörknar tidigare, och då kommer jag oftast in tidigare på kvällarna också. Ibland är jag på bushumör och ibland trött efter dagens äventyr. Och visst - jag är fortfarande en bordskatt. Det här är alldeles lagom stort för mig och står intill min klätterställning, så det har jag gjort till mitt eget bord.

Mjau från Felix

3 kommentarer:

Meta sa...

Det är härligt med egenodlad mat.
Ha det gott
Kram Meta

Evas Kvarnaro sa...

Jag ser hösten i dina bilder, vackra och sentimentala för mig.
Den sista bilden är hur fin och mjuk som helst, gulle dig Felix.
Kram/ Eva

Lena sa...

Hösten är en härlig tid! Mycket gott att skörda och vackra färger, speciellt när solen skiner!!! Här önskar sig katterna mer sol nuuu.....
Må så gott!
Kram Lena

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19