Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 30 juni 2017

Vackra blombuketter

Matte, husse och jag älskar den här tiden på året. Långa ljusa kvällar, och sol och värme (nåja, inte enbart) är så skönt. Tänk om det fanns en pausknapp för tiden... Man hinner inte riktigt med i allt det vackra. Men matte och husse har i alla fall semester, så det är åtminstone paus från jobbet, och då har de gott om tid för mig.


Kanske är det så att husse gillar den här tiden på året lite extra eftersom han fyller år efter midsommar? I år fyllde husse jämnt och hade inte tänkt att fira, men så blev det kalas med de närmaste i alla fall. Och många vackra och doftande blombuketter blev det. Så nu njuter vi även av blommor inomhus och i uterummet.


Den här doftande pionbuketten hade matte plockat i trädgården till husse.


En annan pionbukett kom från husses syster med familj och deras trädgård.


Den här sommarbuketten kom från husses bror och svägerska och deras trädgård.


Och från mattes släktingar kom den här ängsbuketten. Tänk så mycket vackert som naturen och våra trädgårdar bjuder på så här års.


Husse fick även en vacker ros av goda vänner.


Och en stilig bukett från husses arbete. Så här såg den ut några dagar tidigare innan freesiorna hade slagit ut så mycket.


Men husse fick inte bara blommor. Av sin andra bror med familj fick husse ett körsbärsträd, så efter att ha vattnat ett par dagar för att kunna gräva i den torra och hårda marken, har husse nu grävt en jättedjup grop och slagit ner en stolpe som stöd. Nu återstår bara planteringsjord - och så trädet förstås.


Matte har passat på att plocka fläderblommor, så nu är det flädersaft på gång. Ett perfekt sätt att spara sommaren enligt matte.


Jag är ute hela dagarna och oftast duktig på att vara inne på nätterna. Eftersom det inte är så uppskattat att jag jagar fåglar (trots att jag är duktig på det) har jag börjat intressera mig för fiskarna i dammen i stället... Matte såg tydligt att jag doppade ena framtassen häromdagen (och svansen med för den delen).

Mjau från Felix

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19