Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 9 maj 2017

Första veckan i maj


Första veckan i maj var en solig vecka med försommarvärme och många vackra solnedgångar. En kväll var det så här dramatiska moln på den sena kvällshimlen över Kilsbergen.


Allting knoppas och på syrenerna har bladen redan slagit ut. Ser ni mig där i bakgrunden? Jag har just sprungit igenom ett långt rör. Det är den gamla vägtrumman som behövde bytas ut som nu har blivit en kul lekplats för mig. Agility för katt kanske vore något...? För jag kan springa snabbt genom tunneln!


När värmen kom har det växt så att man ser skillnad för varje dag i rabatterna. För någon månad sedan var det bara snödroppar och krokus här. De här röda "stjärntulpanerna" slår ut på dagarna...


...och går ihop på kvällarna. De olika tulpanerna vid husknuten avlöser varandra.


Snart slår de här röda tulpanerna ut. De återkommer troget år efter år.


Men vad är det för kyligt aprilväder vi har fått den här veckan då...? Kallt och snöbyar, så matte vill ha mig som fotvärmare. Och duntäcket är skönt, så det går bra, åtminstone på nätterna. För på dagarna är jag ute den mesta tiden, trots snöbyar och kyla.

Mjau från Felix

2 kommentarer:

Lena sa...

Åh, så mycket fina tulpaner och tänk vilken skön vecka vi hade förra veckan!
Här är det ingen som gillar snöbyarna och den kalla vinden. Zelda vägrar gå ut och Lusse går bara en vända till potatislandet - den stora kattlådan ;)
Hoppas på bättre väder i helgen!
Kram Lena

annika sa...

Våren koman sig kan man lätt säga. Riktiga isvindar! Förstår att katterna håller sig inne.

// annika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19