Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 24 januari 2017

Bukett med vårkänsla


Det kom en härlig blombukett till matte i går.


En underbar bukett med riktig vårkänsla. Även vädret är lite vårlikt med mestadels barmark.


Så här ser buketten ut från andra sidan om man snurrar vasen ett halvt varv. Det var mattes arbetskamrater som börjar sakna henne på jobbet, eftersom matte har varit sjuk sedan före jul i influensa och en kraftig virusinfektion i luftvägarna. Matte har hostat och kraxat länge nu, men blir långsamt bättre... Och den här blombuketten kan matte njuta av under tiden. Vilken glädje!

Mjau från Felix

3 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Usch, så jobbigt det låter att vara sjuk så länge. Nu hoppas jag du kryar på dig, så dina arbetskamrater snart få se dig på jobbet igen. Så gulliga de var som skickade en så fin bukett till dig.
Kram!

Meta sa...

Vad trevligt att få lite uppmuntran av sina arbetskamrater det är ju tyvärr inte alla som får det. Låter inte alls trevligt att vara så utsatt för baciller hoppas du kryar helt på dig snart, nu till våren brukar det gå lite fortare.
Ha det gott mitt i veckan
Kram Meta

Evas Kvarnaro sa...

Hej, åhh ... vilken vacker vår bukett, med hyacinter och poppel-blad (kanske).
Den är du verkligen värd att få, man blir glad att bli ihågkommen och glädje gör gott i kroppen. Vilka rara arbetskamrater som förgyller vardagen för dig.
Jisses vilken långvarig enveten influensa som biter sig fast, fy tusan.
Jag vet hur det känns, hade det eländet för två år sen, den varade nästan 3 mån.
Fast som värst var det i en månad, sen avtog hostan lite, men ville inte släppa taget.
Måste få skoja till det med att 'då lär du ha bra magmuskler nu', 'fniss'
Du har väl haft Felix jämte dig och gosat dagen lång, tur för dig.
Jag har haft ett skriv-stopp i 3 veckor, lusten och inspirationen helt borta,
jag började året med att skriva en årskrönika, det skulle jag aldrig gjort.
Alldeles för jobbigt att leta bilder i mapparna på datorn, så många bilder jag har fått sortera och 'ta bort'. Jag lagt över på cd m.m. att städa i datorn tar också tid

Krya på dig Elisabet, kram/ Eva

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19