Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

söndag 26 juli 2015

Liljorna blommar och en smart katt


Liljorna i "mängdrabatten" har blommat ett tag nu. De här bilderna tog matte som tur var före helgens regnväder.


De är stiliga när de blommar, men regn är ingen höjdare, så nu är de inte lika tjusiga längre...


Det är en imponerande mängd liljor, därav namnet på rabatten. Färgerna på rosenvial och fingerborgsblommor passar inte riktigt in i färgskalan, men det är inte så lång tid som de blommar tillsammans, så det gör inte så mycket. Rosenvial och fingerborgsblommorna blommar under betydligt längre period, och fingerborgsblommorna kommer dessutom sällan på exakt samma plats år efter år.

Själv njuter jag av min återvunna frihet efter konvalescensen. Men jag har börjat ett nytt liv som innekatt på nätterna även på sommaren. Enligt matte sköter jag mig alldeles utmärkt. Jag kommer in på senkvällen och går ut på morgonen och sover däremellan i min favoritfåtölj eller i mattes säng. Förr har jag alltid varit väldigt otålig och inte velat vara inne, men jag blev allt lite chockad efter sårbölden och tratten.

När jag är inne har jag aldrig gillat att gå på lådan, utan hellre hållit mig eller tjatat tills jag har fått gå ut. När jag var konvalescent var jag tvungen att använda lådan - åtminstone till en början. Sedan började matte och husse att fundera hur jag bar mig åt, tills de hörde att det skvalade i golvbrunnen i duschen. Man kan inte lära gamla hundar sitta sägs det, men vi katter är minsann läraktiga även vid högre ålder, och nöden har ingen lag... Så matte och husse tycker att jag är en påhittig och smart katt som numera använder golvbrunnen i duschen, när jag inte kan gå ut till växthuset som annars är ett bra ställe...

Mjau från Tiger

11 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Jag tycker att dina liljor är jättevackra och färgen på de andra blommorna i rabatten smälter in i mina ögon. Inte skapade vår Herre blommorna så de skulle stå där och ha rätt färgkombination på samma äng brukar jag tänka...
Här har vår granne satt liljor mot vårt håll i en riktig mängdrabatt och i år blommar det både gula och orange liljor för fullt. De kanske inte är så vackra nu för vi fick över 20 mm regn i lördags.
Så bra Tiger att du har tillfrisknat och att du har hittat en smidig toalett!
Kramar från /Finas mammis

skapa och inreda sa...

Vilka underbara liljor. Det är inte lätt med allt regnande, hos mig har vi haft ordentliga slagregn som gått hårt åt allt i min trädgård.
Min lille katt Svantebus hälsar till tiger att han vet hur det är när man måste ha en tratt runt halsen, inte kul alls. Skönt att han har återhämtat sig.
Önskar dig en fortsatt trevlig sommar.
Kram
Annika

Meta sa...

Vilka fina liljor, nog är det tråkigt att regnet ska förstöra det mesta som blommar och är så glädjande. Bra Katt(karl) reder sig själv heter det väl.
Ha det gott hoppas på sol nu.
Kram Meta

livet på landet sa...

Vilka stiliga liljor 😃 härligt med alla färger
Och Tiger!, du verkar vara en mycket klok kisse💕
Kram från norr

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Jag har länge aft svårt för gula blommor men jag håller på att omvändas. Även människor kan ändra sig, Tiger ;) Skönt å höra att du har piggnat till :)

Skaparglädje sa...

Fantastiska liljor. De lyser som solen.
Kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken påhittig katt som kommer på en egen lösning på toalettbehovet. Jisses vad många liljor du har, så vackert!
Kram,
Regina

Snäckskalsdalen. sa...

Tiger är den smartaste katten jag hört om! Man är väl inte dum heller......Det var ju dessutom en väldigt bra lösning! Heja Tiger.
Våra katter sover inomhus den här ickesommaren av bara farten, det är liksom inte mysigt ens på verandan bland alla filtar och kuddar.....
När Nisse katten har tråkigt brukar han gå in på gästbadrummet och så hör man hur det skramlar så in i vassen, då tar han loss golvbrunnens lock och slänger omkring - också ganska innovativt. Men första gången vi hörde det kunde vi ju inte förstå vad det var, var det värmeanläggningen till hela huset som brakade ihop eller vad var det......?
Vilka magnifika liljor! Och vad gör det om det inte passar ihop med färgerna ett litet slag, inte när det är så jättefint. Men stackars blommor denna sommar....
Idag är jag riktigt trött på kylan och ovädret, eller mer ickevädret, regnet hänger i luften men har inte kommit ner ännu, men det är olustigt och otrevligt.....
Hoppas du har det bättre!
Agneta kramar

Lena sa...

Vilka vackra liljor! Tråkigt med helgens störtskurar...
Klokt av Tiger att hålla sig inne på nätterna och golvbrunnen är ju en bra pissoar! Smart katt!!!
Kram Lena

Elna sa...

Duktig Tiger! Det är inte kul med bölder men tack och lov går det över.

Klapp och kram

Anonym sa...

Världens finaste kille.
Så listigt att kissa i golvbrunnen. Duktig kisse.
Bra att du stannar inne på nätterna och sover tryggt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19