Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

måndag 15 juni 2015

Vaktpost


Sköna sommardagar ligger jag ofta och slappar i skuggan på betongplattorna mellan huset och garaget. Men skenet bedrar, för jag slappar inte helt...


I dag ligger jag på min vaktpost i kanten till grusgården. Där har jag full koll över vilka som åker förbi på på vägen. Det är bara tre hus nedanför oss längs vägen som sedan tar slut. Det är alltså ingen större trafik på vägen, men en och annan bil blir det. Eftersom brevlådorna finns mitt emot vår infart vänder dessutom tidningsbudet och postbilarna på vår gårdsplan, så dem känner jag också igen.


Här ligger jag även och vaktar om husse och matte är borta, men när de kommer hem brukar jag ta mig en runda i tassemarkerna. Som sagt, jag har full koll...

Mjau från Tiger

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Tiger ser ut som en riktig turboracerbil där han ligger, färdig i startgropen så där! Vilken bra utkikspost!
Dina roddisar var ju fantastiska! Vilken blomning! Och så härligt med poolen och du har så fint i dina rabatter och hjälp får du dessutom.
Förresten vi har lite som er, vägen tar slut alldeles efter oss, vi har nog också bara tre hus ovanför oss, sen är det världens ände, rätt skönt! Fast vi får inte posten till oss, då får vi gå ner till den lite, lite större vägen och dit är det en dryg halvkilometer, backigt ner och uppbackigt hem!
Trevlig midsommar
Agneta kram

Mycket annat & lite betong sa...

Vilken bra plats! Där har Tiger bra koll.
Så vackert med myskmadran. Fint att Tiger hjälper till med odlingarna.

Trevlig midsommar!
Kram Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19