Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 2 september 2011

Dammen vattenfylld

Husse har jobbat och lagt marksten även runt den stora dammen, som nu är fylld med vatten.


Här ser man i bakgrunden hur markbädden blev när den blev klar, och hur den ligger i förhållande till dammen. Gräset som såddes på markbädden har kommit upp ganska bra, trots både torka och skyfall. I slänten runt markbädden har matte petat ner en och annan lupinrot som kom upp vid grävningen, men som gärna får sprida sig där. Lupinerna kommer att binda jorden i kanten med sina långa pålrötter, så att inte jorden rinner ner vid skyfall. Till vänster bakom markbädden skymtar luckan till reningsverket.


På kanten mellan dammarna har jag bra koll åt alla håll. Men så småningom ska det visst planteras växter här där jag sitter. Husse håller här på med installation av pumpen.


Det är kul att springa runt dammen. Längst ute på "udden" har jag finfin utsikt över mina sorkmarker åt ena hållet...


...och över dammen (och kanske blivande fiskevatten?) åt det andra hållet. Nu blev det inte lika lätt att komma intill och dricka vatten i dammen sedan husse har lagt marksten längs hela kanten. Men det är varmt och skönt att sitta på stenarna. Det gillar jag! Och jag har upptäckt att fåglarna gillar den stora vattenspegeln också. Så jag tycker att det är ett bra ställe att sitta på... Fast fåglar får jag inte fånga så att matte ser.

Mjau från Tiger

7 kommentarer:

Susanne sa...

Oj, så fint det har blivit och så stor...;)) Det kommer ju bli superfint!!
kram susanne

skapa och inreda sa...

Men oj, vad fint det blir! Lite guldfiskar i dammen kommer att bli toppen :)
Mjau från Raggisarna.

Anonym sa...

Det kommer att bli superfint och Tiger är lika söt som vanligt. Har han provat handledsvärmarna?

Kram

Bonnfrua sa...

Nu ser man verkligen än mer vilket baftaprojekt ni håller på med! Förstår att Tiger gillar stenarna runt om, men kommer han verkligen blöta ner tassarna för att fånga fisk???

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken jättedamm! Vi kan tänka oss att din matte önskar att vintern blir kort, för att få se hur det blir med blommor och sånt runt omkring. Vad roligt det kommer att bli att plantera och bestämma vilka växter som ska vara i dammen...det här blir en spännande följetong! Men akta dig så att du inte ramlar i, det ser djupt ut, fast du kanske kan simma?

Grattis till vinsten förresten! Ha en riktigt fin helg!
Kram,
Lilla fröken och Bebisen
(gnm matte Regina)

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken damm det blir, helt enormt fin och väl tilltagen och snyggt och ordentligt gjort!
Jag är vansinnigt imponerad.
Agneta kram

Jenny sa...

Hej Tiger och Elisabeth!
Wow, vad fint det blir!! Ett imponerande projekt:)

Gösta och Elvira hälsar!

Kraam Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19