Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

torsdag 23 december 2010

Julhälsning

Nu är det jul! Amaryllisen på köksbordet började blomma lagom till fjärde advent...

och den vita Julstjärnan har stått på matbordet i stora rummet länge nu.

I ett av köksfönstren hänger en adventsstjärna. Det syns på Rhododendronbuskarna utanför fönstret att det är riktigt kallt ute. Så fort det blir minusgrader viker de bladen neråt. Jag brukar sitta i fönstret bredvid och titta på småfåglarna när de äter på talgbollarna som husse har hängt upp i plommonträdet.

Här har vi ca 40 cm snö och KALLT som bara den. Burr! De sista dygnen har det varit mellan 22 och 28 minusgrader. Ni förstår väl att jag mer eller mindre har gått i ide nu!?

Matte, husse och jag önskar nu alla en riktigt avkopplande och GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!

Mjau från Tiger

12 kommentarer:

Cia40 sa...

ÖNSKAR er oxå, en underbar....
GOD JUL o GOTT NYTT ÅR !!!:)

JULKRAMAR från Stig och matte,Cia:)

Systrarna Hjertén sa...

GOD JUL!!!
Mvh
Frida

Mor Tuta sa...

Vi önskar er en God Skön och Fridfull Jul
Taggen o Birgit

Anonym sa...

En riktigt god och glad julhelg önskar jag er!

Julekram från Eva-Mari

Rigmor sa...

God Jul!! Lika kallt här, kattdamerna roar sig med att hålla värmen genom att plocka glittret fån granen...
Kram

Skogslyckan sa...

Jag önskar dig och de dina en riktigt varm och kärleksfull jul!
Kramar Pia

Nyanser av vitt sa...

GOD JUL. Mys tillsammans nu
Kram Agneta

Marie//Tekla Maräng sa...

Önskar er en mysig och härlig JUL-helg.
Kram:)

Unknown sa...

God Jul till dig och din matte&husse!
Tomtekramar!

Bonnfrua sa...

Önskar dig och de dina en skön jul!

Min Skattkammare sa...

God kväll och GOD JUL!
Ja du....det är ett riktigt köldhål vi bor i....burr.
Mysigt att äta julbord på Hults säteri...mums!
Vill önska dig en riktigt fin julhelg!
Kram Kicki

Susanne sa...

God fortsättning lilla kisse..kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19