Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

lördag 12 juni 2010

Skönt med vattensäng

Jag har hittat en ny sovplats - en vattensäng…



Den är ungefär 4 x 7 meter (lite onödigt stor för mig kanske), och finns i poolhuset. Vattensängen är inte ny, men förut har jag inte legat så mycket på själva poolöverdraget, utan mera på den flyttbara träbryggan som husse har byggt för att komma åt att göra rent i poolhuset.



När jag var liten kattunge gick jag på vattnet… nåja, på överdraget till vattnet. Det skvalpade så festligt… som en vattensäng ungefär, fast en ganska stor sådan. Det gamla överdraget var grönt, numera är det blått. Här är jag drygt 3 månader gammal. Visst ser jag ut som en riktig tiger på vandring?


Badsäsongen har fått en bra start i år. Solfångaren har värmt upp vattnet i poolen och sedan 1 juni har det varit över 30 grader varmt i vattnet! Jag badar inte, men husse och matte badar förstås. Däremot tycker jag att det är skönt att ligga i värmen i poolhuset och sova. Nu när det har varit lite kallare några dygn kom jag på att jag kunde lägga mig i den varma vattensängen i stället för på badbryggan. I växthusförrådet var det lite för kallt på natten, och jag vill ju inte sova inne så här års.


Jag är annars den enda som är lagom stor för att kunna gå runt kanten på poolen. Husse har gjort en egen hemlig ingång till poolhuset åt mig, så att inga andra katter kan hitta mitt gömställe.


Mjau från Tiger

21 kommentarer:

Rigmor sa...

Blir väl lite avundsjuk på dej Tiger som har ett eget poolhus...Idag är det många som skulle vilja ha det tror jag!! Snäll husse du har som gjort en egen entré dessutom.
Önskar dej och matte en skön helg!
Kram

Anonym sa...

Men så mysigt du har det, Tiger lilla. Om jag bodde där skulle jag heller inte bada i poolen, men kanske attjag vågade gå ut på skyddet. Och jag tycker inte om när matte och husse badar, för det ser kul ut, men man blir ju blöööööööt! Nej, torran land, ska det vara. Och nu är matte trist, jag vill leka, men matte säger att jag måste vila en stund eftersom jag har ätit precis. Är inte det förlegat?? Tarmvred kan man få, när man leker efter maten, säger matte.
Ha det gott Tiger. Och hälsa dina människor!
Puss från Lilla Vargen och från matte Hulda

Unknown sa...

Oj så fin stor säng du har,där kan du vända o rulla dig hur mycket som helst.
Kram!

Huset vid ån sa...

Där har han det bra....Fniss! ha en fortsatt trevlig helg! Sommarkram till dig! Therese

annika sa...

Förstår den sköna känslan av att ligga på vattnet! Varje rörelse fortplantar sig och kommer tillbaka. Värmen från vattnet ger en härlig känsla i kroppen.
Ha det gott
annika

Randiga Tråden sa...

Det finns väl inget mer avslappnande än katter som sover. underbara bilder.

Mor Tuta sa...

Du vilken lyx du har som får sova och vila på en vattensäng. Jag förstår om du inte gärna vill bada tillsammans med matte o husse, jag gillar heller inte att bli blöt.Du är verkligen en stilig man,tycker jag
Ha det så skönt ute i dina tassemarker.
Taggen o matte Birgit

Black Iris sa...

Du kan konsten att njuta av livet du Tiger!!!!

Kram Maidi

Marie - Systrarna sa...

Vilken härlig Tiger-blogg du har! Tiger verkar vara en alldeles särskilt tjusig katt! Och jättesöt på kattunge-kortet!
Tack förresten för dina söta hälsningar hos Systrarna! Kul att du uppmärksammade min nya header.. ;-) Har faktiskt en del nya bilder i högerspalten också, bl a så finns även katten Jackson där nu, inte bara Pussel. Någon rättvisa måste det ju var!
Kram/Marie

skapa och inreda sa...

Så härliga bilder på dig Tiger!
Njut av livet:)
Raggisarna och deras matte

promenader på landet sa...

Hej och tack för titten hos mig! vilken fin blogg, faktiskt första kattbloggen jag har sett! Våra katter har ingen blogg ännu, men de hälsar till Tiger och tycker han verkar ha hittat en bra sovplats! Kram Maria och våra katter Anton och Tilda

Mejrams! sa...

Sicket härligt kattliv du lever Tiger! Du ser att må så gott. Antar att det är fullt ös på dig på nätterna, därav så många lata stunder. Kram från katterna Lovis och Skorpans ägare!/Merja

Cia40 sa...

Men Tiger då?...Jag är så avundsjuk, ser verkligen ut som en härlig vattensäng!:)
Min matte, tjatar o tjatar om en till oss oxå, men mattes övertalnings-förmåga är nog inte den bästa, för ännu har inte någon sådan säng, synts till här!:)Ska visa husse bilderna på din, SÅ kanske...???
KRAM Stig med matte:)

Livet på Vestergård sa...

Förstår att det är skönt att ligga på poolöverdraget när det värmer underifrån. Kanske man vaggas skönt till sömns också :)

Snäckskalsdalen. sa...

Älskar att titta på fina bilder av andra katter! Jag som heter Nisse är väldigt förtjust när matte tar fram kameran, men min halvsyster Pippi hon vänder alltid bort hela ansiktet. Ändå säger alla att hon är så söt och jag är bara rolig......
Men du, Tiger, är riktigt fin!
Kramar
Agneta

Anonym sa...

Ser skönt ut det där! Mina människor gillade inte att jag käkade en sork under deras utemöbel idag. Vaddådå!? Att jag lämnar lite gallblåsor, tarmar och huvudet, vad gör väl det? Skatorna brukar ju ta det, i alla fall när jag lämnar resterna på stora trappen.
Nej, nu är det läggdags för folket, jag är ute på jakt igen!

Tigermannen och Bonnfrua

Fröken Tindra sa...

Men Tiger, vilken rejäl säng du skaffat dig! Där ligger du bra förstår jag!
Tigers Matte: Det där med katter och ren tvätt känner jag igen. Hårigt, vad är det?! Hmm...
Ha det gott båda två!
Kram!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åå såå härligt du har det, Tiger! Att sova och njuta av värme och gunga lite lugnt. Det är något som vår matte önskar sig. Hon verkar så trött och då kan ju inte vi låta bli att busa lite extra, nån slags uppmärksamhet vill man ju ha. Idag blev hon lite sur när hon märkte att vi snaggat hennes blomma...Plättar-i-luften eller vad den heter.

Matte har berättat att hon haft en katt för många år sedan som råkade hoppa ner i akvariet när matte tagit bort täckglasen för att göra rent. Vi förstår inte alls vad det var som var så roligt...matte skrattade så hon grät när hon berättade hur katten såg ut genom glaset på sidan av akvariet. Hhmm, konstiga varelser de där människorna.

Kram,
Bebisen och lilla Fröken

Isas Trädgård sa...

Hej Matte Elisabet !

Ljuvlig blogg med kattperspektivet ! Tyvärr är jag pälsallergiker så jag får beundra djur på avstånd i stället !

Stort tack för dina besök hos mig ! Kul att du vill följa växthusbygget ! Det är bråda dagar nu med allt som skall göras för att får det klart. Dessutom har vi våra dumma tokar en deadline på bygget. När det är vinter och man planerar saker tror man ju alltid att allt skall gå som på räls.

Ha det så gott !
Kram/Isa

Anonym sa...

Det är inte alla Tigrar som har en egen pool!
Berätta för matte att de blå blommorna är Vallört, en härlig ört som sprider sig okontrollerat om man inte tar den i nackskinnet! Den kallas ibland byskvaller har jag hört!

Matte ska läsa Latte i midsommarveckan!

Kram till er båda.
Eva-Mari

Spirande grönt - sa...

Det är inte alla katter som har ett eget poolhus att ligga och gotta sig i:)

Ha en fin eftermiddag i vattensängen,

Rebecca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19