Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 7 juli 2017

Trädgårdskatt och trädplantering


Matte tycker att jag är en stilig trädgårdskatt, och jag gillar verkligen mina tassemarker.


Förra veckan grävde husse en stor grop och sedan planterade husse och matte det här körsbärsträdet som heter Stella, som husse fick i födelsedagspresent.


Jag var arbetsledare och har inspekterat att allt gått rätt till.


Det är planterat intill garageinfarten, på andra sidan rabatten med pionerna här.


På kvällen är det skugga av gulplommonträdet, men annars är det sol här hela dagen.


Just nu blommar pionerna och plymspirean här vid infarten, och där borta vid huset krolliljor och praktlysing. Matte och jag luktar oss runt varv efter varv i trädgården, för det är mycket som doftar som blommar nu.

Mjau från Felix

2 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Lycka till med nya trädet. Hoppas det kommer att leverera körsbär till er varje år.
Härligt med alla växter i trädgården nu.
Kram!

Anonym sa...

Åh så fint ni har det. Nu är det väl toppen att vara trädgårdskisse när det är så härligt ute. Både fåglar och fiskar och allt däremellan. Världens finaste trädgårdskisse!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19